خبرهای داغ:
سرپرست فرمانداری کبودراهنگ:

کبودراهنگ در وضعیت شکننده زرد کرونایی قرار دارد

کبودراهنگ-سرپرست فرمانداری کبودراهنگ گفت: شهرستان کبودراهنگ در وضعیت شکننده زرد کرونایی قرار دارد.
کد خبر: ۹۴۲۵۱۸۳
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، یدالله ابراهیم خانی در ستاد مقابله و پیشگیری و کنترل کرونا شهرستان کبودراهنگ اظهار کرد: شهرستان کبودراهنگ در وضعیت شکننده زرد کرونایی قرار دارد و همچنان مهمترین اقدام در پیشگیری از ویروس کرونا استفاده ماسک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

وی افزود: بازرسی‌ها از صنوف و واحدهای خدمات‌رسانی در حال انجام است و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

سرپرست فرمانداری کبودراهنگ با اشاره به بازگشایی مراکز آموزشی گفت: اساتید، معلمان، دانش‌آموزان و دانشجویان باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده و  از ماسک استفاده کنند و واکسن کرونا را تزریق کنند.

وی ادامه داد: در بیشتر مدارس شهرستان دستگاه‌های تهویه نصب شده و کلاس‌های دانشگاه‌های شهرستان نیازمند نصب دستگاه تهویه است که باید توسط مسئولان مربوطه این موضوع اجرایی شود.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کبودراهنگ نیز در این جلسه گفت: ۸۲ درصد جامعه هدف در شهرستان کبودراهنگ نوبت اول ،۷۱ درصد نوبت دوم و ۲۹ درصد نیز نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

مهدی حضرتی افزود: جمعیت کل واکسینه شده‌ها ۹۷ هزار و ۶۸۱ نفر بوده است که از این تعداد ۴۸ هزار و ۹۴۶ نفر مرد و ۴۸ هزار و ۷۳۵ نفر نیز زن هستند و این تعداد ۴۹ درصد زنان و ۵۱ درصد مردان را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در سطح پوشش واکسیناسیون نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال در شهرستان کبودراهنگ ۹۴٫۶ درصد پوشش واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال ۳۰٫۹ درصد پوشش واکسیناسیون مادران باردار نیز دوز دوم ۱۰۰ درصد بوده است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کبودراهنگ در پایان اضافه کرد: مردم باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی را رعایت کنند و واکسیناسیون را در اولویت کاری خود قرار دهند چراکه کرونا همچنان در کمین است و ممکن است افراد بیشتری را درگیر کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات