آیین گرامیداشت وفات حضرت خدیجه(س) در سپاه شبستر برگزار شد

تبریز- همزمان با دهمین روز از ماه مبارک رمضان آیین گرامیداشت وفات حضرت خدیجه(س) در سالن شهید آوینی سپاه شبستر برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۲۵۰۶۳
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر گفت: زنان بزرگ نه تنها الگو و اسوه براي زنان مي باشند، بلكه مثال و نمونه براي كل جامعه مي باشند. لذا در همين راستا بيان فضائل و مقامات خديجه سلام الله عليها مي تواند براي كل جامعه اسلامي راهگشا باشدو

حجت الاسلام محمدزاده افزود: به شهادت پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله خديجه از كاملترين زنان و بهترين الگوهايي است كه فضائل و مقامات او به حد كمال رسيده است. اين معني را رسول اعظم با بيانات مختلفي مطرح کرده است.

وی ادامه داد: اگرچه همه تاجران و بازرگانان فلسفه تجارت را مال اندوزی می دانند ولی حضرت خدیجه اموال خود را در خدمت خلق خدا و در خدمت اندیشه های الهی و توسعه و نشر دین اسلام قرار داد و این الگو فراتر از جنسیت حضرت خدیجه است.
حجت الاسلام محمدزاده با بیان ایثارگری های حضرت خدیجه در صدر اسلام گفت: حضرت خدیجه همپای حضرت علی(ع) در هسته اولیه تبلیغ دین اسلام تلاش می کرد که این هسته برای تربیت مسلمانان توسط پیامبر شکل گرفته بود؛ همانگونه که سایر هسته های تبلیغی مانند مهاجرین و انصار برای تربیت افراد شکل می گرفت. حضرت خدیجه در زمانی به عنوان یک زن تاجر مطرح بودند که فضای جاهلیت ارزشی برای زن قائل نبود ولی یکی از لقب های آن حضرت امرئة القریش بود که ویژگی های منحصر به فرد داشتند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار