مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان در گفت‌وگو با «بسیج»:

حضرت خدیجه(س) هستی خود را فدای رسالت رسول الله(ص)کرد

زنجان _ مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان، گفت:حضرت خدیجه(س) هستی خود را فدای رسالت رسول الله(ص)کرد.
کد خبر: ۹۴۲۵۰۱۳
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱

حجت الاسلام جواد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تسلیت سالروز وفات ام المومنین حضرت خدیجه کبری (س)، با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) نقش مهمی در تکمیل رسالت پیامبر(ص) داشت، گفت: آن حضرت نخستین زنی بود که به رسول الله(ص) ایمان آورد و در این راه مشقت‌های فراوانی از سوی مشرکین مکه متحمل شد، اما تا زمانی که زنده بود در تمام صحنه ها یار و یاور رسول خدا(ص) و موجب تسلی قلب شریف نبی مکرم اسلام(ص) بود و در روزگار سخت تبعید در شعب ابی طالب، هیچ گاه آن حضرت را تنها نگذاشت و با تمام وجود از ایشان پشتیبانی کرد.

 

حضرت خدیجه(س) هستی خود را فدای رسالت رسول الله(ص)کرد

 

وی تأکید کرد:این موضوع می تواند الگویی برای افراد جامعه به خصوص بانوان باشد زمانی  که به مسئله ای اعتقاد و ایمان پیدا می کنند  باید تمام هستی  را در خدمت اعتقاد خود قرار دهند. 

 

 

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از عرصه هایی که حضرت در آن مجاهدت کردند، مجاهدت مالی بود، بیان کرد:حضرت خدیجه (س) بسیار متمکن بود و تمام ثروت خود را در دوران شعب ابیطالب و تحریم در راه خداوند متعال هزینه کرد. 

 

 

حجت الاسلام جعفری با تاکید بر اینکه یکی از مصادیق بارز حضرت شخصیتت و مقام اجتماعیشان بود،تصریح کرد:این بانوی بزرگوار تمام آبرو و موقعیت اجتماعی خود را فدای اسلام و پیامبر(ص) کرد. 

 

 

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) تمام سختی و تنهایی را تحمل و پای اعتقاد، دین و ایمان خود ایستاد،عنوان کرد:به همین علت پروردگار متعال مقام والایی نصیب این بانوی بزرگوار کرد و ایشان از زنان بهشتی شد. 

 

 

این مسئول با اشاره به اینکه حضرت سه سال رنج و مشقت شعب ابیطالب را تحمل کرد  می‌توان آن‌را اوج فداکاری این بانوی بزرگ در خدمت به اسلام به شمار آورد،بیان داشت:پیامبر اکرم (ص) همواره از این فداکاری حضرت یاد کرده و ایشان را به خاطر این ایثار و ازخودگذشتگی می‌ستود.

 

 

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه یکی از فضیلت های بسیار بالای حضرت خدیجه کبری (س) این بود که تمام کمک و یاری ایشان  در دورانی بود که هیچ کس فکر نمی‌کرد کار پیامبر(ص) به نتیجه برسد، عنوان کرد:این رفتار حضرت  نشان می‌دهد که ایشان خالصانه در راه اسلام، دین و اعتقادات خود قدم برداشته و تمام فداکاری ها برای رضای خداوند متعال است. 

 

 

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان در پایان با بیان اینکه حضرت خدیجه کبری (س) با تمام سختی و تنهایی تمام دارایی، آبرو، موقعیت اجتماعی و هر آنچه که حضرت داشتند را فدای اسلام و پیامبر اکرم (ص) نمودند،خاطرنشان کرد:این مهمترین نکته است که می‌توان از حضرت الگو گرفت و باید سعی کنیم هرآنچه که داریم در خدمت دین به کار گیریم .

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار