سد "عمارت" گرمی تا اواسط اردیبهشت امسال آبگیری می‌شود

استاندار اردبیل گفت: سد عمارت برای استان اردبیل به عنوان یک مسئله راهبردی است که به همین منظور عملیات آبگیری تا ۱۵ اردیبهشت امسال انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۴۲۴۸۰۱
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲

سد

به گزارش خبرگزاری بسیج ازاردبیل، سیدحامد عاملی در بازدید از سد عمارت گرمی اظهار داشت: سد عمارت به عنوان بزرگ‌ترین سد خاکی و مهم‌ترین سد استان محسوب می‌شود که می‌تواند برای استان اردبیل به عنوان یک مسئله راهبردی باشد و به همین منظور عملیات آبگیری تا 15 اردیبهشت امسال انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر آب قابل توجهی از این سد در جریان است و با توجه به شرایط موجود باید آبگیری این سد در سال‌های گذشته انجام می‌یافت که تاکنون این امر مهم تحقق نیافته است که در این زمینه تلاش دستگاه‌های اجرایی اردبیل و آذربایجان شرقی برای رفع مشکلات موجود ادامه دارد و بی‌شک تلاش برای آبگیری هر چه سریع‌تر این سد ادامه دارد.

استاندار اردبیل ادامه داد: از مسائلی که در این زمینه وجود داشت می‌توان به تملک و اسکان افراد منطقه سد عمارت اشاره کرد که مبلغی به همین منظور انجام یافته و برای جابه‌جایی و ساخت مسکن در این محدوده نیز یک میلیارد و 500 میلیون ریال در نظر گرفته شده تا بتوان مسئله آب را که در حال حاضر جزو مهم‌ترین مشکلات فعلی و آینده کشور است برطرف کنیم.

عاملی اظهار کرد: سد عمارت به عنوان سومین سد بزرگ استان اردبیل نقش بسیار حائز اهمیتی در تامین آب استان خواهد داشت که باید از این ظرفیت مهم و ارزشمند بهره‌گیری کرده و به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم که این موضوع به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است و نباید مورد بی‌توجهی واقع شود.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از پروژه‌های آبی با تامین اعتبارات لازم و کافی در دستور کار است و برنامه‌ریزی‌های اساسی در این زمینه انجام یافته است که امیدواریم هر چه سریع‌تر تحقق یابد و بتوانیم به تحقق شعار سال در استان نزدیک شده و موانع موجود را برطرف کنیم و باید برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار