تاکید استاندار بر ورود خیرین برای تهیه ماسک در مدارس

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: گروه‌های خیرین و جهادی برای تهیه ماسک در مدارس کم‌برخوردار حاشیه شهر اقدام کنند.
کد خبر: ۹۴۲۴۶۵۵
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان؛ جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا به ریاست حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان و با حضور مدیران عضو این ستاد صبح امروز در استانداری برگزار شد.

استاندار در این جلسه ضمن تاکید بر فعالیت حضوری مدارس گفت: حوزه آموزش در دوران همه‌گیری کرونا بیشترین آسیب را متحمل شده است.
وی افزود: بر خلاف آموزش و پرورش در ایران،کشورهای توسعه یافته از جمله سوئد با وجود همه گیری کرونا تعطیلی در حوزه آموزش نداشته اند.

مدرس خیابانی تاکید کرد: باید کرونا را جزئی از زندگی فعلی بدانیم و این بدان معنی نیست که عادی انگاری کنیم بلکه به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که کرونا باعث مختل شدن امور نگردد.

وی گفت: فعالیت مدارس باید به هر شکل ممکن ادامه یابد و در این راستا همگان برای محقق شدن این موضوع کمک کنند.

استاندار افزود: گروه های خیرین و جهادی برای تهیه ماسک در مدارس کم‌برخوردار حاشیه شهر ورود کنند و برای تامین فضای ایده‌آل در این مدارس کمک کنند.

وی ادامه داد: در مدارس برخوردار نیز به صورت صرفاً داوطلبانه از همیاری والدین برای تهیه امکانات از جمله تهویه مکانیکی و فن برای فضای کلاس‌ها کمک بگیرند.
این مقام افزود: دانشگاه علوم پزشکی پایشی را در مدارس انجام دهد و در قالب پرسشنامه وضعیت تراکم جمعیت در کلاس‌های درس،میزان انتشار و تعداد افراد مبتلا، وضعیت واکسیناسیون و وضعیت سرویس‌های بهداشتی را مورد استخراج و نتایج لازم را مورد بررسی قرار دهد.
وی در بخش دیگری از این نشست تاکید کرد دانشگاه‌های علوم پزشکی در مناطق تحت پوشش موظف به تامین ملزومات بهداشتی از جمله ماسک و لباس بیمارستان از واحدهای تولیدی داخل استان هستند و هر دانشگاهی که این موضوع را عملی نکند برخورد شدید و برای مسئولین این پرونده قضایی تشکیل می شود.

مدرس خیابانی تصریح کرد: واحدهای تولیدی این اقلام نیز موظف به رعایت الزامات تعیین شده در حوزه تولید و سازمان غذا و دارو هستند تا خرید از این واحدها صورت گیرد.

وی با تاکید بر شناسایی مراکز تجمع جمعیت اظهار داشت: برنامه ریزی برای حضور پایگاه های سیار و واکسیناسیون در تجمعات از جمله محل برگزاری نماز های تراویح، محافل قرائت قرآن، مراسم افطاری و مراکز دانشجویی و دانش آموزی انجام شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار