خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود تاکید کرد:

ضرورت توجه به کشاورزی دانش بنیان در کنار مدیریت مصرف در راستای اشتغالزایی

شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت: اگر کشاورزی دانش بنیان شود با مدیریت مصرف آب بهره‌وری هم بیشتر می‌شود و اشتغالزایی افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۴۲۴۳۵۸
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

توجه به کشاورزی دانش بنیان در کنار مدیریت مصرف در راستای اشتغالزاییبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شاهرود در مصلی پیامبر اعظم (ص) این شهر با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در توجه به بخش کشاورزی افزود: شاهرود به دلیل اینکه قطب کشاورزی نامیده شد، اما شرکت‌های دانش‌بنیان به مسایل کشاورزی و باغداری ورود نکردند که نمونه آن در سرمازدگی‌های چند ساله قابل مشاهده است.
وی تأکید کرد: اگر کشاورزی دانش بنیان شود با مدیریت مصرف آب بهره‌وری هم بیشتر می‌شود و اشتغالزایی افزایش می‌یابد.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در روز نخست ماه مبارک رمضان و ناکافی دانستن فعالیت‌های قرآنی در کشور اشاره داشتند، ابراز کرد: ایشان پیشنهادی برای تبدیل مسجد‌های هرمحله به پایگاه‌های قرآنی و راه‌اندازی نهضت قرآنی محله‌ای مطرح کردند که باید از سوی مسوولان قرآنی و فرهنگی و افراد و موسسات فعال در این حوزه دنبال شود.
امینی ادامه داد: باید نسبت به گسترده‌تر کردن برنامه‌های قرآنی در همه محله‌های سطح شهر اقدام کرد و البته این کار را می‌توان از ماه رمضان آغاز کرد، اما باید ادامه‌دار باشد.
امام جمعه شاهرود همچنین بر ضرورت حفظ حریم و حرمت ماه رمضان تأکید کرد و گفت: حرمت واقعی را باید افراد دارای توانایی با روزه‌داری نگه دارند، اما آن‌هایی هم که عذر دارند باید حریم نگه دارند و به صورت علنی روزه خواری نکنند.
امینی با بیان اینکه سفر و بیماری دلیلی بر حرمت شکنی نیست، افزود: در اداره‌ها و مدرسه‌ها باید این موضوع رعایت شود و مسافران هم نباید در سطح شهر آشکارا روزه خواری کنند.
او با اشاره به حمله ناجوانمردانه به سه روحانی و هتک حرمت حرم مطهر رضوی اشاره و ابراز کرد: باید مواظب باشیم در دام دشمن قرار نگیریم چرا که دشمنان قصد دارند وحدت امت اسلامی را برهم زند.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه دشمنان برای به حاشیه بردن مسئله فلسطین و یمن و قرار گرفتن ایران در صدر اخبار دست به چنین کار‌هایی می‌زنند، تصریح کرد: ما این حادثه را محکوم می‌کنیم و می‌دانیم پشت این حادثه نه یک فرد اهل سنت افغان بلکه آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های عربی هستند.
امینی بر لزوم هوشیاری مردم و سربازان دیپلماسی در مذاکرات رفع تحریم‌ها و مقاومت ملت مظلوم فلسطین در برابر تجاوز‌های صهیونیست‌ها تاکید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار