مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قدس گیلان تاکید کرد؛

لزوم توجه و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال‌ آفرین

لزوم توجه و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌ آفرین
نامگذاری سال جدید با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال‌زایی توسط مقام معظم رهبری حاکی از اهمیت شرکت‌های دانش بنیان در توسعه و پیشرفت کشور است لذا در سال جدید باید شعارها را کنار گذاشته و به کمک جامعه دانش بنیانی آمد.
کد خبر: ۹۴۲۴۰۸۶
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سید جلیل قاسمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حمایت از نخبگان علمی می‌تواند بسیار به رشد اقتصادی استان گیلان کمک کند، اظهار کرد: باید فرصت‌های مادی را برای حمایت از نخبگان و مخترعین را در هر شهرستان فراهم شود زیرا انجام این مهم منجر به ایجاد فضای کسب و کارو کارگاهی شده و در راه تحقق آن نقش مراکز رشد بسیار مهم و تأثیر گذار است.

وی با تأکید بر لزوم توجه و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌زایی گفت: نامگذاری سال جدید با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال‌زایی توسط مقام معظم رهبری حاکی از اهمیت شرکت‌های دانش بنیان در توسعه و پیشرفت کشور است لذا در سال جدید باید شعارها را کنار گذاشته و به کمک جامعه دانش بنیانی آمد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قدس گیلان با اشاره به غیرفعال بودن بخش اعظمی از شرکت‌های دانش بنیان در گیلان بیان کرد: اغلب شرکت‌های دانش بنیان در گیلان غیر فعال هستند و شرکت‌های فعال هم با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می‌کنند که باید به داد آنان رسید.

قاسمی متولی شرکت‌های دانش بنیان را دانشگاه‌ها دانست و تصریح کرد: اگرچه متولیامر دانش بنیان دانشگاه‌ها هستند ولی باید به کمک این قشر علمی آمد به این منظور و برای رفع موانع و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان باید اقدامات عاجل و کارسازی انجام داد.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج علمی و فناوری سپاه قدس گیلان از هیچ تلاشی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دریغ نمی‌کند، افزود: به منظور حمایت از رشد شرکت‌های دانش بنیان، نخبگان و مخترعین، باید تسهیلات را برای آنان در جهت تقویت و توسعه برنامه‌ریزی کرد و به اجرا در آورد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه استان گیلان در حوزه شرکت‌های دانش بنیان دارای ظرفیت علمی بسیار خوبی است، بیان کرد: ظرفیت خوب و فراوانی در گیلان و در عرصه دانش بنیان برای اشتغال‌زایی، کار آفرین و تقویت اقتصاد دانش بنیان وجود دارد که فقط نیازمند حمایت مسؤولان است.

به گفته قاسمی اعتماد به جامعه علمی، دانش بنیان متعهد و علمی و پژوهشگران دلسوز انقلابی توانمند راه حل همه مشکلات در استان است که بر همین اساس مراکز رشد در تمامی شهرستان‌ها ایجاد شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار