فرمانده کل نیروی انتظامی تأکید کرد:

خودروهای فاقد استاندار لازم شماره گذاری نمی شوند

سردار حسین اشتری در سفر به استان چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس قانون، خودروهایی که استاندارد لازم را نداشته باشند از طرف نیروی انتظامی شماره‌گذاری‌ نمی‌شوند.
کد خبر: ۹۴۲۳۲۳۰
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار حسین اشتری، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه 10 فروردین 1401 به منظور بازدید از مقرهای انتظامی استان چهارمحال و بختیاری وارد شهرکرد شد.

سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس قانون، خودروهایی که استاندارد لازم را نداشته باشند از طرف نیروی انتظامی شماره‌گذاری‌ نمی‌شوند و این موضوع بارها به خودروسازان اعلام شده است و پلیس به وظیفه ذاتی خود در این باره عمل خواهد کرد.

فرمانده کل نیروی انتظامی کشور افزود: رییس جمهور نیز بر این موضوع تاکید دارد و پلیس به وظیفه ذاتی خود در این باره عمل خواهد کرد.

سردار اشتری ادامه داد: کسانی که در مسیرها، رانندگی آنها خطرآفرین است و رانندگی آن‌ها به گونه‌ای است که موجب مشکل می‌شود، بدانند که با آنها برخورد خواهد شد و خودرو آنها توقیف می‌شود و این افراد رعایت کنند تا حادثه‌ای پیش نیاید.

این مقام ارشد انتظامی گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی سفرهای نوروزی بین ۴۷ تا ۵۱ درصد افزایش داشته است و در این مدت تصادفات و تلفات جاده‌ای نیز حدود ۲۲ درصد کاهش داشته ، که دلیل عمده کاهش تصادفات مربوط به همکاری خوب مردم با نیروی انتظامی است.

سردار اشتری ضمن توصیه به رانندگان برای رعایت تنظیم زمان سفر و استراحت در حین سفر برای کاهش تصادفات، گفت:  توصیه می‌شود مسافران نوروزی بازگشت خود را به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند و اگر امکان بازگشت بعد از ۱۳ فروردین برای آنان مقدور است، برای کاهش حجم تردد و ترافیک در محورها، پس از پایان تعطیلات به مبدا خود بازگردند.

وی به همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی در شناسایی نقاط حادثه خیر و رفع آن‌ها اشاره و تصریح کرد: اگرچه بخشی از این نقاط برطرف شده و یا با آشکارسازی به رانندگان اطلاع‌رسانی شده است اما تعداد قابل‌ملاحظه دیگری از نقاط حادثه‌خیز همچنان وجود دارد که امید می‌رود در ۲ سال آینده با همکاری وزارت راه و شهرسازی برای رفع آن‌ها اقدام شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار