مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل خبرداد:

توزیع بیش از چهار هزار تن نهاده دامی در سطح استان اردبیل

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل از آغاز توزیع بیش از چهار هزار تن نهاده دامی در پی بارش شدید برف و کولاک و بروز مشکلاتی برای تعلیف دام در سطح این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۲۷۳۶
|
۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

توزیع بیش از چهار هزار تن نهاده دامی در سطح استان اردبیل

 به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،  مهدی خدمتی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به فعالیت سامانه پرفشار در سطح استان اردبیل و مسدود شدن راه برخی از مناطق روستایی، توزیع این نهاده دامی ذخیره شده در قالب سهمیه عادی و ویژه در سطح استان انجام می‌شود.

 مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با اشاره به خریداری و ذخیره سهمیه نهاده‌های دامی استان خاطر نشان کرد: طی ایام پیش رو ۷۳ تن نهاده دامی در شهرستان اردبیل، ۲۷۵ تن در نمین، ۲۱۶ تن در کوثر، ۷۵۵ تن در پارس‌آباد، ۳۲۷ تن در سرعین، ۳۲۰ تن در گرمی، ۴۶۰ تن در نیر، ۱۳۰ تن در اصلاندوز، ۸۵۰ تن در بیله‌سوار و یکهزار و ۵۰ تن در خلخال در قالب سهمیه عادی به خصوص در مناطق متاثر از بحران بارش برف و کولاک توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه ذخیره نهاده دامی در شهرستان مشکین‌شهر به اتمام رسیده و نهاده مورد نیاز این شهرستان از محل انبار شهرستان‌های بیله سوار و پارس‌آباد تامین خواهد شد، افزود: ضمن اینکه کارخانه تولید نهاده دامی تا روز شنبه نهاده تکمیلی را به شهرستان مشکین‌شهر ارسال خواهد کرد.

خدمتی در ادامه با بیان این که تردد در کلیه محورهای مواصلاتی استان اردبیل جریان دارد، گفت: روز گذشته با تلاش راهداران تعداد راه روستایی مسدود شده در سطح استان اردبیل به ۱۰۰ مسیر کاهش یافته بود که امروز به علت کولاک سهمگین، تعداد راه مسدود شده روستایی استان به ۲۸۵ مسیر افزایش یافت.

مدیرکل بحران استان اردبیل بیان کرد: در برخی مناطق شهری و به خصوص روستایی دو شهرستان گرمی و انگوت مشکلاتی در تامین نان وجود دارد که نان مورد نیاز در حال پخت و ارسال به این مناطق است.

به گرارش ایسنا، بیشترین میزان بارش برف که همراه با کولاک نیز گزارش شده، در شهرستان گرمی و انگوت اتفاق افتاده به نحوی که ارتفاع برف در برخی مناطق این ۲ شهرستان به بیش از نیم متر رسیده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار