خبرهای داغ:

راه عبور از تحریم‌ها با تولید ملی و تقویت اقتصاد مقاومتی است

شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت: کشور از راه تولید ملی و تقویت اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند از تحریم عبور کند.
کد خبر: ۹۴۲۲۶۲۳
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳

عبور از تحریم‌ها با تولید ملی و تقویت اقتصاد مقاومتی استبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر با اشاره به سفر رئیس جمهور سوریه به امارات متحده عربی، افزود: این سفر چند درس دارد، نخست آن که تلاش نظامی و سیاسی که دشمنان برای شکست سوریه به کار بردند، شکست خورد.
او اظهار کرد: سوریه خط مقدم جبهه مقاومت در یک مسئله کلان امت اسلام است و سفر اسد به کشور‌هایی که تحریمش کردند نشان می‌دهد تلاش‌های سیاسی و نظامی آنان در این ۱۰ سال شکست خورد.
امام جمعه شاهرود یادآور شد: این سفر با وجود همه توطئه‌ها از جنگ دوم جهانی تا خلق رژیم جعلی صهیونیستی توانست مشروعیت مقاومت را به مردم دنیا ثابت کند.
امینی همچنین با اشاره به هفتمین سالگرد تجاوز عربستان به یمن ابراز کرد: این هفت سال نشان داد مقاومت جواب می‌دهد و یک ملت می‌تواند سرپا باشد و مقابل دنیا بایستد.
او ادامه داد: شکست ائتلاف عبری، عربی، غربی در منطقه هم مُهر بطلانی بر خریدن امنیت قلابی توسط کشور‌هایی بود که فقط به دنبال منافع مادی خود هستند.
امام جمعه شاهرود در بخش دیگر صحبت‌های خود به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: گاهی مسوولان شعار‌های سال را توضیح می‌دهند در حالی که نباید به این کار اکتفا کرد بلکه نیازمند عمل بیشتر است.
امینی با بیان اینکه پارک علم و فناوری و دانشگاه صنعتی در شاهرود مستقیم با این شعار مرتبط هستند، تصریح کرد: نه فقط این دو مجموعه بلکه دیگر نهاد‌های مرتبط نیز باید در پایان سال عملکرد خود را گزارش دهند.
او تأکید کرد: اگر جوانی برای تأسیس شرکت دانش بنیان مراجعه می‌کند باید همه از جمله فرمانداری، نماینده مردم در مجلس و اداره‌های دولتی همکاری کنند تا کاری دانش بنیان شکل گیرد.
امام جمعه شاهرود گفت: کشور از راه تولید ملی و تقویت اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند از تحریم عبور کند.
امینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی خود بر لزوم افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان تأکید کردند، افزود: در کشاورزی و صنعت باید به طرف علمی کردن حرکت کنیم به خصوص در شاهرود که در دهه‌های متوالی باغداران از سرمازدگی آسیب می‌بینند، باید با روش‌های علمی کاری کرد که این همه زحمت و سرمایه به هدر نرود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها