تأمین ناوگان مورد نیاز اردوهای راهیان نور در نوروز

معاون حمل و نقل سازمان راهداری گفت: در حوزه راهیان نور به دلیل کاهش شیوع کرونا، ‌امسال شرایط مناسب‌تر شده است و زائرانی که قصد سفرهای راهیان نور به جنوب و غرب کشور دارند از ظرفیت تعطیلات نوروزی استفاده می‌کنند و ناوگان به اندازه کافی در اختیار آنها قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۴۲۲۰۳۹
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸

به گزارش خبرگزای بسیج، حمیدرضا شهرکی ثانوی بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از پایانه مسافری جنوب و بررسی خدمات‌دهی شرکت‌های تعاونی به مسافران نوروزی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ایام نوروز مسئولیت‌های متنوعی دارد و علاوه بر مسئولیت این سازمان در بخش حمل و نقل مسافری در حوزه راهداری نیز مسئولیت‌های مهمی بر دوش سازمان است.

وی افزود: در بخش حمل و نقل هم مدیریت جابه‌جایی درون کشور و هم جابه‌جایی خطوط بین‌المللی در کشورهای همسایه را داریم. موضوع مهمی که هر سال مدنظر است این است که تحلیلی از وضعیت سال گذشته داشته باشیم. امسال شیوه‌نامه نوروزی بدین نحو منتشر کردیم که تحلیل سنوات گذشته در شیوه‌نامه لحاظ شد و براساس شرایط سال‌های گذشته، پیش‌بینی تقاضا انجام شد و در اختیار استان‌ها قرار دادیم تا پیش‌بینی از مسیرهای پرازدحام داشته باشند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: همچنین از مراکز پرتقاضا در ایام نوروز، خواهش کردیم که با ما همکاری داشته باشند، مثلاً ‌پادگان‌های آموزشی و یا راهیان نور؛ در حوزه راهیان نور به دلیل کاهش شیوع کرونا، ‌امسال شرایط مناسب‌تر شده است و زائرانی که قصد سفرهای راهیان نور به جنوب و غرب کشور را دارند از ظرفیت تعطیلات نوروزی استفاده می‌کنند و ناوگان به اندازه کافی در اختیار آنها قرار گرفته است.

شهرکی ثانوی بیان کرد: هماهنگی در حوزه راهیان نور نظیر تأمین ناوگان و غیره انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه اولویت ما در سفرهای جاده‌ای، ایمنی است، گفت: ‌وضع ایمنی بسیار مهم است در موضوع پروتکل‌‌های بهداشتی هم تابع ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و هر ابلاغیه‌ای به دقت اجرا می‌شود.

شهرکی ثانوی اظهار کرد: ایمنی وسیله نقلیه از دیگر موارد مورد توجه بیشتر خصوصا در‌ سفرهای نوروزی است مراکز معاینه فنی ما 24 ساعته باز هستند و برگه معاینه فنی اتوبوس‌ها کنترل می‌شود، مدیران فنی شرکت‌‌ها بر عملکرد ناوگان خود نظارت دارند همچنین نماینده‌های سازمان راهداری، بازرسی‌های خود را در جاده‌ها به صورت دوره‌ای از ناوگان انجام می‌دهد‌.

وی افزود:‌ از راننده‌ها در چندین جلسه‌ای که به صورت مجازی برگزار شد، خواسته‌ا یم که به عنوان راننده حرفه‌ای سرعت ممطئنه را رعایت کنند همچنین رانندگی تدافعی را بررسی کردیم یعنی سهم درگیر شدن‌ راننده در تصادفات باید کاهش یابد نه مقصر بودن‌ راننده، ‌راننده‌های ما حرفه‌ای هستند و در قالب راندگی تدافعی باید تلاش کنند که اگر راننده خودروی شخصی سبقت غیر مجاز ‌بگیرد حتی المقدور راننده ناوگان عمومی ما به شکلی مدیریت کند که صحنه کنترل شود و شدت سوانح رانندگی کاهش یابد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: در موضوع ایمنی و مشتری‌مداری، با شرکت‌ها جدی برخورد می‌کنیم ‌سایت مرکز مدیریت راه‌ها هم فعال است و روزانه اطلاعات جاده‌ها را از طریق سایت و همچنین شماره تلفن در اختیار مسافران متقاضی و راننده‌ها قرار می‌دهیم.

شهرکی ثانوی اظهار کرد: صدور بلیت از طریق استعلام از سامانه امید ایران انجام می‌شود و مسافران به هیچ عنوان بلیت از دلالان خریداری نکنند، به مسافران نوروزی توصیه می‌شود خرید بلیت ابتدا از طریق اینترنت و در صورت اجبار از طریق حضوری باشد.

وی اظهار کرد: اگر در مسیری هم کمبود صندلی بود حتماً متقاضیان و مسافران به دفاتر سازمان راهداری که در همه پایانه‌ها حضور دارند مراجعه کنند و مشکل را بازتاب دهند و مطمئن باشند به مشکل‌ رسیدگی می‌کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار