فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع)،:

شهید ولی زاده برای دیدن دختر جانباز و قطع نخاع خود سینه خیز نزد او می رفت

سردار «نعمان غلامی» فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع)، در یادواره شهدای سیمان تهران گفت: شهدا درخت انقلاب را با خون آبیاری کردند تا امروز ملت به این درجه از اقتدار برسد.
کد خبر: ۹۴۲۱۷۱۰
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۴

عبدالحسین ولی زاده یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس بود که دخترش نیره در بمباران بعثی ها قطع نخاع شده بود وقتی از او سئوال می کردند چرا مرخصی نمی روی به پهنای صورت اشک می ریخت و می گفت دختری دارم که قطع نخاع است و آخر ماه دوست دارم حقوق می گیرم چیزی بخرم و برایش ببرم وقتی چیزی دستم هست او سینه خیز خودش را به طرف من می کشاند و من هم سینه خیز به سمت او می روم تا هدیه اش را بدهم.

 وی افزود: در عملیات والفر 8 در منطثه شاخ شمیران فرمانده گروهان بود و در بیست و نهم اسفند سال 66 در منطقه کردستان در اوج سرما ی جانسور از نقطه رهایی از رودخانه ای به نام شیرژن باید حرکت می کردند وقتی سازمان گروهان به هم خورد او خود را به آب زد و وسط رودخانه نشست و بلند شد آب از تمام تجهیزات او می ریخت  و او خطاب به بچه های گروهان گفت: ما می خواهیم خون خودمان را برای پایداری نظام و کشور فدا کنیم پس چرا از خیس شدن می ترسیم. سپس رزمندگان پشت سر او حرکت کردند و در این عملیات 34 نفر از جمله خود ولیزاده بر اثر انفجار گلوله به شهادت رسیدند و و آبی که از ارتفاعات شاخ شمیران به سمت دربندی خان در حرکت بود به خون این عزیزان آغشته شد و جوی خون موج می زد و امروز این خون ها است که سربلندی را برای ملت رقم رده است.

 در پایان این مراسم از خانواده معظم شهدا با هدیه  ارزشمند انگشتر منقش به تمثال سردار شهید سلیمانی و شهید تهرانی مقدم که نگین آن قطعه ای از سنگ مزار حضرت امیرالمومنین علی(ع) بود و به همت سردار کمالی تهیه شده بود، قدردانی شد.

در ابتدای این مراسم محمد بقائیان فرمانده بسیج مالک اشتر نیز از افتتاح نخستین یادمان شهدای کار و تولید دریک مجموعه صنعتی در سطح کشور در  مجتمع سیمان تهران خبر داد و گفت: کارخانه سیمان تهران 32 شهید کار و تولید تقیم انقلاب کرده است که برای کسب رزق حال جان خود را از دست دادند و این افتخار را نصیب این مجتمع کردند که در شرایط تحریم رکورد تولید را شکستند. وی افزود: زنده نگه داشتن یاد شهدا به زندگی ما برکت و نورانیت می دهد و امسال نیز توفیق داشتیم دو بار مراسم یادواره شهدا را برگزار کنیم که حدود دو ماه پیش پیکر تازه تفحص شده شهید رستم از پرسنل این شرکت با شکوه در مجتمع سیمان تهران و محله امین آباد با حضور پرشور همکاران و مردم منطقه برگزار شد و امروز نیز این مراسم با حضور شهید گمنام متبرک شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار