خبرهای داغ:

یادمان سرداران شهید کاشان رونمایی شد.

آیین رونمایی از یادمان سرداران شهید کاشان با حضور مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و بازرسی استانداری اصفهان و یادگاران دوران دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۲۱۲۹۸
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان به مناسبت اعیاد شعبانیه، آیین رونمایی از یادمان سرداران شهید دارالمومنین کاشان یک شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰با حضور مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و بازرسی استانداری اصفهان، مسئولان محلی، یادگاران دوران دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا و ایثارگران کاشان برگزار شد.

آقای حسن بخشنده امنیه، شهردار کاشان در این مراسم با تاکید برخورداری برنامه‌های فرهنگی شهر کاشان از پیوست‌های ایثار و شهادت، گفت: یکی از دغدغه‌هایم از همان ابتدای دوران خدمتگزاری به عنوان شهردار کاشان، عدم برخورداری دارالمومنین از ورودی‌های متناسب با پیشینه تمدنی، فرهنگی، دینی و مکتبی این خطه بوده است.

وی، تصریح کرد: برای من بسیار جای سوال بود که چرا شهری با ۱۸۰۰ شهید دوران دفاع مقدس و جمعیت کثیری ایثارگر و جانباز نمی‌تواند نشانه‌ای از این ظرفیت و افتخارات را به میهمانان خود عرضه کند.

شهردار کاشان، با اشاره به آغاز فرآیند طراحی و نصب یادمان سرداران شهید دارالمومنین کاشان از چند ماه گذشته عنوان کرد: به دنبال ساخت یادمانی بودیم که بتواند در عین جذابیت و زیبایی، جلوه‌ای از روح ایثار و شهادت مردمان این شهر را به تصویر بکشد.

بخشنده امنیه، افزود: در نهایت با تلاش مستمر این کار در آستانه سال نو به اتمام رسید و امروز شاهد رونمایی از این یادمان هستیم.

به گفته وی، این یادمان به تعداد ۳۰ عدد با ابعاد ۱.۵ *۳.۵ متر طراحی و اجرا شده است 

وی تأکید کرد: در طراحی این یادمان از نظرات کارشناسان و متخصصان مختلف بهره گرفته شده است.

وی، با بیان اینکه در طراحی این یادمان سعی شده از نمادهای اصیل کاشان و همچنین عرصه ایثار وشهادت به درستی استفاده شود گفت: محراب و پیشانی‌ ‌بند دوران دفاع مقدس و ترکیب آن با شمسه به عنوان یکی از نقوش سنتی معماری کاشان در این یادمان به کار رفته است.

شهردار کاشان در پایان تأکید کرد: نگاه مدیریت شهری در این دوره به حوزه ایثار و شهادت بسیار ویژه خواهد بود و پیوست‌های این حوزه در بخش‌ها و پروژه‌های گوناگون به ویژه برنامه‌های فرهنگی شهر مدنظر قرار داده می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار