اعتراف رسانه های صهیونیستی به هدف قرار گرفتن مقر موساد در اربیل/ ادامه نگرانی در جامعه صهیونیستی

کارشناسان همچنین معتقدند باید در روزهای آینده شاهد بالا رفتن تنش های سیاسی در رژیم صهیونیستی بود. خصوصا که بنیامین نتانیاهو به عنوان مخالف و اپوزیسیون کابینه فعلی نشان داده فرصت های اینچنینی را از دست نخواهد داد.
کد خبر: ۹۴۲۱۰۲۸
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری  بسیج، پس از هدف قرار گرفتن مقرهای جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل عراق که با کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از عموامل موساد همراه بود، فرماندهان امنیتی و ارتش رژیم صهیونیستی همچنان معتقدند تهدید جمهوری اسلامی ایران پابرجاست و سطح آمادگی ارتش در شمال فلسطین اشغالی باید همچنان در بالاترین سطح حفظ شود.

 

شبکه تلویزیونی کان، شبکه اول و سراسری رژیم صهیونیستی در خبری اعلام کرد، ارتش اسرائیل تصمیم گرفته است آماده باش حداکثری در مناطق شمالی (فلسطین اشغالی) را همچنان به همان شکل چند روز گذشته ادامه داده و به انتظار اقدامات احتمالی مقاومت در این منطقه بنشیند.

 

به نوشته این رسانه عبری زبان، آماده باش صد در صدی که ارتش اسرائیل در شمال بعد از شهادت دو مستشار ایرانی در سوریه اعلام شده بود، همچنان به قوت خود باقیمانده و ادامه پیدا می‌کند.

این تصمیم به رغم وارد شدن ضربه دردناک به رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق و هدف قرار گرفتن یکی از مقرهای موساد در آن گرفته شده است تا تاکیدی بر ادامه وحشت این رژیم از استمرار واکنش‌های سخت جمهوری اسلامی ایران باشد.

 

پیش از این نیز کارشناسان صهیونیست نسبت به واکنش ایران ابراز نگرانی کرده و به رهبران این رژیم توصیه کرده بودند، تهدیدهای ایران را جدی بگیرند.


روزنامه هاآرتص نیز از هدف قرار گرفتن یکی از مقرهای رژیم صهیونیستی که از آن با عنوان «مرکز راهبردی ارتش اسرائیل در اربیل» نام برد، توسط 12 موشک خبرد داد.

 

به گزارش این روزنامه پر تیراژ صهیونیستی، یک هفته بعد از تهدید سپاه پاسداران در انجام واکنشی سخت و ویرانگر، این حمله به وقوع پیوسته است. هر چند هاآرتص تلاش کرده تا اخبار مرتبط با هدف قرار گرفتن این مقرهای جاسوسی را به نقل از رسانه هایی چون المیادین منعکس کند. به همین دلیل به نقل از المیادین نوشت: این اقدام ایران در واکنش به تحرکات سابق اسرائیل انجام گرفته است و به رغم آن که این تهاجم یک هفته بعد از (شهادت) دو عضو سپاه در سوریه صورت گرفت اما تاکید می‌شود که این اقدام به تلافی آن تهاجم نبوده است.

 

به نوشته هاآرتص ابتدا اخباری دال بر وقوع تلفات انسانی از جمله چند کشته مخابره شد ولی منابع آمریکایی و عراقی بعد از آن تاکید کردند که هنوز از این امر اطمینان حاصل نشده است.


این در حالی است که گزارش های متعددی از کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از افسران موساد مستقر در این مقرها خبر می دهند و حتی اسامی بعضی از آنها هم رسانه ای شده است.


کارشناسان معتقدند پیامدهای این عملیات ضد صهیونیستی در اربیل عراق ابعاد مختلف سیاسی ، امنیتی، اطلاعاتی و حتی اقتصادی دارد. در همین ارتباط روزنامه اقتصادی دمارکر در گزارشی که در تارنمای خود از سقوط بورس تل‌آویو خبر داد و تاکید کرد کرد تمامی بخشها و به ویژه بخش بانکی دچار سقوط قابل توجهی شده است.


شاخص شرکت‌های کوچک و متوسط کاهش 1.77 درصدی را تجربه کرد تا به جز تابلوی شاخص نفت و گاز، بقیه تابلوها رنگ قرمز را به خود ببینند.

 

این نشریه تاکید دارد تنش به وجود آمده با ایران باعث شد تا شاخص بانک‌ها 2.7 درصد سقوط را تجربه کند و این رسانه تاکید کرد، اصابت موشک به یک مرکز راهبردی اسرائیلی در شمال عراق در کنار ادامه جنگ روسیه و اوکراین باعث عقب گرد و سقوط بورس شده است.

 

کارشناسان همچنین معتقدند باید در روزهای آینده شاهد بالا رفتن تنش های سیاسی در رژیم صهیونیستی بود. خصوصا که بنیامین نتانیاهو به عنوان مخالف و اپوزیسیون کابینه فعلی نشان داده فرصت های اینچنینی را از دست نخواهد داد. همچینی می توان انتظار داشت که رژیم صهیونیستی در برخی از سیاست های خود در ارتباط با پرونده اسرا و غزه تغییراتی مد نظر قرار دهد.

ارسال نظرات