حجت الاسلام دهنوی:

حضرت ابوالفضل العباس نماد عشق خالصانه به ولایت است

کارشناس خانواده گفت:حضرت ابوالفضل العباس ( ع ) نماد عشق خالصانه به ولایت است و الگویی مجسم برای همه ولایتمداران در طول تاریخ تشیّع به شمار می رود .
کد خبر: ۹۴۱۹۵۱۹
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از محلات ، حجت الاسلام حسین دهنوی کارشناس مسائل خانواده در جشن سالروز میلاد حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام در مسجد حضرت ابوالفضل محلات گفت : حضرت عباس ابن علی علیه السلام در نگاه اول ، فرزند امام و به عبارت دیگر ،  امامزاده هستند  اما به راستی چه عاملی باعث شده که لقب (( باب الحوائج )) در بین همه امامزاده های واجب التعظیم ، فقط به ایشان اختصاص یابد ؟

حجت الاسلام دهنوی ضمن اشاره به مقام و منزلت حضرت عباس ( ع ) گفت : آن حضرت ؛ تبلور عشق ، وفا ، شجاعت ، ایستادگی در راه حق و زمان شناسی هستند و بهترین الگو برای همه جوانان و به خصوص افسران جنگ نرم در زمان ما ، وجود مقدس قمر بنی هاشم است . 

این کارشناس مسائل دینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : خیلی از ما در کلام و سخن روزمره خود ، بارها از اهمیت ولایت پذیری و لزوم دفاع از ولایت رسول الله ( ص ) و ولایت امامان بر حق شیعه سخن می گوییم اما اگر صحنه دفاع عملی و میدان مبارزه و جهاد پیش آید ، خیلی از ما که ادعای ولایت مداری داریم ، شاید در این عرصه نمره قابل قبولی به دست نیاوریم  اما حضرت ابوالفضل العباس ( ع ) نماد عشق خالصانه به ولایت است و الگویی مجسم برای همه ولایتمداران در طول تاریخ تشیّع به شمار می رود . 

ایشان در ادامه افزود : امروز افتخار می کنیم که مردی شجاع و عملگرا در زمان ما زندگی می کرد که مقتدا و الگویش در ولایتمداری ، حضرت ابوالفضل علیه السلام بود و او کسی نیست جز : شهید حاج قاسم سلیمانی !  بدون شک حاج قاسم از دریای بصیرت ، صلابت ، ایستادگی ، وفا ، غیرت دینی و ولایت مداری حضرت ابوالفضل العباس بارها نوشید و سیراب شراب روحانیِ آن حضرت شد . اگر غیر از این بود ، نام و یاد شهید سلیمانی ، اینگونه جاودان و ماندگار نمی شد .

حجت الاسلام دهنوی در پایان گفت : جوانان عزیز ! دنیا و لذایذ دنیوی مطرود و مذموم نیستند ولی دقت کنیم که در این ورطه غرق نشویم . دنیا وسیله ای مناسب برای رسیدن به لذت های ابدی آخرت است . آری ! دنیا مقصود نیست بلکه صرفاً وسیله ای راهوار برای انتقال ما به سعادت جاودان است و مراقب باشیم که به این وسیله زیبا به چشم یک هدف نگاه نکنیم . 

 

پایان خبر /

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار