امام جمعه رشت:

مقابله با جاهلیت مدرن سبب استحکام نظام اسلامی می شود

مقابله با جاهلیت مدرن سبب استحکام نظام اسلامی می شود
امام جمعه رشت استحکام نظام اسلامی را سبب مقابله با جاهلیت مدرن دانست و تصریح کرد: برنامه محور عمل کردن خردمندانه، مقابله با جاهلیت است.
کد خبر: ۹۴۱۸۹۴۴
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۳

 

 

 

 

 

 

به گزارش  خبرگزاری بسیج، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته رشت با اشاره به اینکه ماه شعبان مقدمه ورود به ماه رمضان است، اظهار کرد: امام حسین (ع) فرمودند: شجاعت آن است که انسان به کارهای بزرگ و سخت اقدام کند و هراس نداشته باشد.

وی با بیان اینکه صبر انسان در سختی‌ها یکی دیگر از مؤلفه‌های شجاعت است، افزود: حمایت انسان از برادران دینی خود در راه خدا یکی دیگر از معانی شجاعت است.

امام جمعه رشت در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری همزمان با مبعث رسول گرامی اسلام اشاره و اضافه کرد: رهبری بعثت را دارای دو ارزش بزرگ گسترش عقلانیت و پرورش اخلاق عنوان کردند و بر این اساس تکرار فرمایش مقام معظم رهبری نشاط بخش جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) مردم را به دوری از ریا، دروغ و نیرنگ دعوت کرد، یادآور شد: تبعیض و ظلم مصداق جاهلیت است ضمن اینکه درس امروز بعثت مقابله با جاهلیت با تقویت ایمان مردم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان استحکام نظام اسلامی را سبب مقابله با جاهلیت مدرن دانست و تصریح کرد: برنامه محور عمل کردن خردمندانه، مقابله با جاهلیت است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه تمدن آمریکایی بحران زا است، اضافه کرد: آمریکا مافیایی عمل می‌کند و با بحران به حیات خود ادامه می‌دهد. زندگی و ارتزاق آمریکا را بحران سازی بوده و این کشور عامل اصلی بحران اکراین است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه نمی‌توانیم درباره حمله روسیه به اوکراین در حال حاضر اظهار نظر کنیم، افزود: سراب پشتیبانی قدرت‌های غربی از دولت‌های دست نشانده و اینکه مردم مهم‌ترین پشتوانه دولت‌ها هستند. دو پیام اصلی از بحران اوکراین است.

آیت الله فلاحتی ایران اسلامی را تنها نظامی دانست که به حکومت‌های سلطه گر اعتماد نمی‌کند و بیان کرد: هر حکومتی در دنیا از مردم خود ببرد ختم به منازعه می‌شود.

وی با اشاره به مذاکرات وین، تصریح کرد: آمریکا باید اموال ایران را برگرداند، انقلاب اسلامی و عزت ملت ما را در دنیا به رسمیت بشناسد و زور و قلدری را از کشور ما بردارد و در آن صورت ما هم با آمریکایی‌ها دعوا نداریم البته می‌دانیم تا دو حزب دمکرات و جمهوری خواه هستند این اتفاق نمی‌افتد.

نماینده ولی فقیه در گیلان رابطه ملت ایران با آمریکا را طبق منویات امام راحل رابطه گرگ و میش عنوان کرد و گفت: به رجل‌های سیاسی داخلی توصیه می‌کنم عجولانه تصمیم نگیرند و درباره رخدادهای تاریخ معاصر تصمیم سازی نکنند.

آیت الله فلاحتی با تقدیر از استاندار گیلان مبنی بر برگزاری جلسه پسماند با حضور مدیران در منطقه دفن پسماند سراوان، اظهار کرد: تشکیل این جلسه موجب می‌شود تا مسئولان از بوی پسماند و شیرابه‌ها استشمام کنند و متوجه شوند مردم منطقه چه زجری می کشند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار