امام جمعه خلیل آباد:

فرونشست زمین در خلیل آباد بسیار جدی است

حجت الاسلام ناهیدی با بیان اینکه امروزه خلیل آباد در معرض فرونشست زمین قرار دارد، گفت: برداشت بی رویه آب از سفره های زیرزمینی عامل اصلی این فرونشست زمین در خلیل آباد است و شکاف هایی در نوار جنوبی و کویری شهرستان به وجود آورده است
کد خبر: ۹۴۱۸۹۲۷
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، اظهار داشت: شهرستان خلیل آباد با چند مشکل عمده مواجه است و علیرغم تلاش های فراوانی که انجام گرفته ولی هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.

وی با بیان اینکه امروزه خلیل آباد در معرض فرونشست زمین قرار دارد، تاکید کرد: برداشت بی رویه آب از سفره های زیرزمینی است و شکاف هایی در نوار جنوبی و کویری شهرستان به وجود آورده است که در برخی از نقاط عمق این شکاف در حد ۵ متر می رسد.

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه این فرونشست ها به یک چالش عمده تبدیل شده که نگرانی هایی در روستاها و جاده ها به وجود آورده است، بیان کرد: برای جلوگیری از گسترش این فرونشست ها باید به سمت کشت های کشاورزی کم آب طلب و روش های نوین آبیاری حرکت کنیم تا آب سفره زیر زمینی کمتر مصرف شود.

وی با بیان اینکه حل این مشکلات، مطالبه به حق مردم شهرستان است، خاطرنشان کرد: بیمارستان خاتم الانبیاء شهرستان نیز یکی از مشکلات است و تحویل ناقص بیمارستانی که هنوز تجهیز و آماده بهره برداری نیست، اولین اشتباه در این حوزه است که تنها به دلیل مسائل سیاسی این بیمارستان را در سال ۹۶ افتتاح کردند.

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه مردم هر چه در توان داشتند برای کمک به ساخت و تجهیز این بیمارستان به کار گرفتند، تصریح کرد: پروژه بیمارستان هنوز میلیاردها تومان نیازمند است و با این پول ها به جایی نخواهد رسید و علیرغم اینکه از این تریبون این مشکل اعلام شده و رسانه های محلی و استانی به آن پرداخته اند و پیگیری های نماینده مردم و مسئولان شهرستانی ولی هنوز مشکلات این بیمارستان حل نشده است.

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: مردم شهرستان خلیل آباد برای پیگیری مسائل درمانی خود باید به شهرستان های مجاور مراجعه کنند و یک بخش از مشکلات این بیمارستان مربوط به نبود نیروی انسانی متخصص و لازم است و امیدواریم صدای مردم شهید پرور شهرستان به گوش مسئولان استان برسد و به دنبال این باشند که این سرمایه ملی کارایی لازم خود را داشته باشد.

ناهیدی عدم تکمیل باند دوم محور خلیل آباد به بردسکن را از دیگر مشکلات شهرستان برشمرد، عنوان کرد: نماینده مردم خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی پیگیری های خوبی در خصوص باند دوم این محور انجام داده است و مسئولان مختلفی را برای بازدید از این پروژه به شهرستان آورده است.

وی با بیان اینکه ترددهای زیادی در این جاده انجام می شود و بعضاً نیز تلفات زیادی هم دارد که باید باند دوم آن هر چه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسد، تشریح کرد: متاسفانه در این بخش کار عملی و اجرایی زیادی انجام نشده است.

امام جمعه خلیل آباد با اشاره به اینکه احداث سایت اداری خلیل آباد یکی از مشکلات بزرگ مسئولان وقت خود بود، ابراز کرد: هزینه های زیادی برای ساخت سایت اداری انجام شده ولی امروز به محلی برای پاتوق معتادین شده است؛ سرمایه های عظیمی که در این بخش هزینه شده امروز بلاتکلیف است.

وی همچنین در ادامه افزود: هر استانداری که به شهرستان سفر کرده، بحث سایت اداری را به دیگری موکول کرده است و مدیرکل های مختلف آمدند و رفتند ولی این مشکل بر روی دست مردم شهرستان مانده است.

امام جمعه خلیل آباد با اشاره به اینکه کمیته امداد به واسطه مراکز نیکوکاری در سال جاری کارهای بسیار ارزشمندی انجام داد که در تاریخ شهرستان خلیل آباد بی سابقه است، اظهار داشت: در سال جاری بیش از ۳۰ میلیارد توسط مراکز نیکوکاری در بخش های مختلف برای کمک به نیازمندان هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه از ۱۵ اسفندماه آغاز هفته منابع طبیعی را در پیش داریم، خاطرنشان کرد: منابع طبیعی یک بخش کاملاً جدی است که در بخش های مختلف تاثیرگذار خواهد بود، جنگل ها و مراتع با ارزش ترین منابع طبیعی برای انسان ها است و ما باید در حفظ این منابع و مراتع تلاش خود را به کار گیریم

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار