توضیح امام‌جمعه شهرقدس درباره رای ممتنع ایران، در محکومیت عملیات روسیه علیه اوکراین

خطیب جمعه شهرستان قدس، با دفاع از رای ممتنع ایران در سازمان ملل گفت: سیاست این سازمان یک بام دو هوا است و جهت گیری آن بر ضد مردم اوکراین و در حمایت از رژیم‌ صهیونیستی می باشد.
کد خبر: ۹۴۱۸۸۵۸
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج: حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار ،امام جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و استفاده از ویژگی‌های ماه شعبان جهت خودسازی و ورود به ماه رمضان، اظهار کرد: ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه، برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مساجد و محله‌های سطح شهر، ذکر صلوات، مناجات، روزه گرفتن، استغفار، صدقه دادن و مواسات و کمک‌های مومنانه بخشی از فعالیت‌هایی است که می‌توان در این ماه مورد توجه بیشتر قرار داد.

وی گفت: در قرآن کریم ۲۷ مرتبه به نماز و زکات درکنار هم اشاره شده که این مهم به جنبه اجتماعی دین و تقویت خدمت به مردم به‌عنوان عبادت اشاره دارد و تأسیس کمیته امداد پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان دهنده اهمیت احسان، نیکوکاری و فقرزدایی در سایه حکومت اسلامی و احیای امر انبیای الهی است.

امام جمعه شهرقدس با اشاره به اهمیت قرض‌الحسنه و جلوگیری از ربا و نزول و ایجاد در برکت مال در ادامه افزود: مسائلی مانند کشف حجاب در جامعه علنی شده و مسوولان کشوری و سران سه قوه باید اقدام جدی کرده و نسبت به ناهنجاری‌ها اجتماعی و بدحجابی‌ها قانون مناسب وضع کنند و وضعیت کودکان کار رسیدگی شود.

وی با اشاره به روز درختکاری و تاکید بر کاشت درختان مثمر در ادامه بیان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فرصت مناسب برای نوجوان و جوانان است و مساجد بر جذب بیشتر نوجوانان و جوانان اقدام جدی داشته و فعالیت‌های فرهنگی را با همفکری از ایده‌های نسل امروز انجام دهند و در مساجد به جوانان میدان دهند و ازظرفیت آنان استفاده کنند.

حجت‌الاسلام جوکار در خصوص رای ممتنع جمهوری اسلامی ایران در محکوم کردن جنگ روسیه علیه اوکراین گفت: سازمان ملل سیاست یک بام و دو هوا دارد و در حمایت از مردم اوکراین اقدام نکرده و در جهت حمایت از سیاست های آمریکایی صهیونیستی بوده و ایران نیز در این زمینه همراهی نمی‌کند و برگفتمان انقلابی و ولایت پایبند است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار