مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل آباد خبر داد؛

عبور شهرستان خلیل آباد از قله پیک ششم کرونا

حسین زاده با بیان اینکه بر اساس موارد مراجعان به بیمارستان، سرپایی و بستری در شهرستان خلیل آباد از قله پیک ششم کرونا عبور کرده ایم، گفت: در حال حاضر 4 بستری و 130 قرنطینه خانگی در شهرستان خلیل آباد داریم.
کد خبر: ۹۴۱۸۳۱۳
|
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱

محمد حسین زاده، مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل آباد ظهر امروز در نشست ستاد کرونای شهرستان که در محل سالن اجتماعات شبکه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به آخرین گزارش‌های منتشر شده در خصوص رنگ‌بندی‌‌ها، شهرستان خلیل آباد منطقه ترشیز همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی با بیان اینکه شاهد کاهش قابل توجه موارد سرپایی و کاهش نسبی موارد بستری‌های مبتلا به کرونا در شهرستان هستیم، خاطرنشان کرد: برای حفظ این شیب نزولی رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، تسریع واکسیناسیون کودکان و تزریق دز سوم واکسن توصیه می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل آباد با تاکید بر اینکه شاهد استقبال بسیار کم واکسیناسیون در شهرستان به خصوص دز سوم هستیم، تصریح کرد: اگر پوشش واکسیناسیون افزایش بهتری نسبت به قبل داشته باشد و مردم فاصله های اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت کنند، مطمئناً روند کاهش بیماران سرپایی و بستری ادامه خواهد داشت و شاهد وضعیت بهتر در شهرستان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس موارد سرپایی و بستری کنونی، قله پیک ششم کرونا را در شهرستان را طی کرده ایم و در حال عبور از پیک هستیم اذعان کرد: خراسان رضوی و قم زودتر از استان های دیگر درگیر موج ششم شدند و به همین منظور زودتر هم از موج ششم عبور می کنند

حسین زاده با بیان اینکه ۵۱ هزار نفر جمعیت تحت پوشش واکسیناسیون هستند که بیش از ۸۸ هزار دز در شهرستان تزریق شده است، عنوان کرد: تزریق دوز سوم واکسن کرونا در شهرستان در حال انجام است و در حال حاضر حدود ۷۶ درصد از جمعیت شهرستان در دز اول، ۶۹ درصد در دز دوم و ۳۱ درصد در دز سوم علیه این بیماری واکسیناسیون شده اند.

وی با تاکید بر اینکه ۱۷ درصد فوتی ها در این موج را جمعیت کودکان تشکیل می داده اند در صورتی که در موج های قبلی این آمار تنها ۵ درصد بوده است، تشریح کرد: با توجه به شرایط ناپایدار کرونا، در حال حاضر بهترین راه برای پیشگیری از ابتلاء، رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار