اولین دوره مسابقه مجازی فرازخوانی قرآن کریم برگزار شد

اولین دوره مسابقه مجازی فرازخوانی قرآن کریم با حضور چهار هزار نفر از 50 کشور دنیا برگزار و داوری نهایی این مسابقه چهارم اسفند ماه انجام شد.
کد خبر: ۹۴۱۸۱۱۰
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵

حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی محمدی» در نشست خبری جمع بندی و تشریح ابعاد مسابقه بین المللی فرازخوانی قرآن کریم مشکات، گفت: مسابقات قرآن کریم مشکات برای ترویج فعالیت های قرآنی و فراهم ساختن زمینه انس بیشتر با مفاهیم تعالی بخش و انسان ساز قرآن کریم و نشر فضای معنوی در جامعه برگزار می شود.

امام جمعه کوهسار افزود: اولین دوره مسابقه مجازی فرازخوانی قرآن کریم با حضور چهار هزار نفر از 50 کشور دنیا برگزار شد و داوری نهایی این مسابقه چهارم اسفند ماه انجام شد.

مدیرعامل موسسه قرآنی مشکات ضمن تشکر از تلاش های استاد قصری زاده و سایر عزیزان در حوزه رسانه و روابط عمومی و به ویژه ایکنا، خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه مسابقات بین المللی فرازخوانی قرآن کریم روز چهارشنبه یازدهم اسفند در حرم کریمه اهل بیت (ع) حضرت فاطمه معصومه (س) و در شبستان حضرت زهرا (س) برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: مراسم اختتامیه با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور برگزیدگان این دوره از مسابقات و خانواده هایشان برگزار می شود و مراسم به صورت مجازی از رسانه ملی، شبکه قرآن و رادیو قرآن پخش خواهد شد.

وی درباره جوایز نفرات برتر این دوره از مسابقات گفت: نفر اول هزار دلار، نفر دوم 700 دلار، نفر سوم 500 دلار و نفر چهارم تا دهم نیز هر کدام 150 دلار دریافت می کنند و هدایای نفیسی نیز توسط آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) به آنها اهدا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به حضور برخی از مسئولان کشوری در مراسم اختتامیه مسابقات بین المللی فرازخوانی قرآن کریم گفت: در مراسم اختتامیه پیام ویژه آیت الله العظمی مکارم شیرازی قرائت می شود و در ادامه با برگزیدگان خارجی این دوره از مسابقات ارتباط تصویری برقرار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: سید جواد حسینی، قاری بین المللی کشورمان در مراسم اختتامیه مسابقات فرازخوانی قرآن کریم تلاوت خواهند کرد و یکی از نفرات برتر مسابقه نیز به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید خواهد پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی افزود: حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت الله سعیدی، امام جمعه شهر قم و تولیت آستان مطهر حضرت معصومه (س) سخنران این مراسم خواهند بود و مراسم با اجرای گروه تواشیح و اهدای جوایز نقدی و مدال به برگزیدگان قرآنی پایان می یابد.

مدیرعامل موسسه قرآنی مشکات با اشاره به روند برگزاری مسابقات بین المللی فرازخوانی قرآن کریم و تبلیغات انجام شده در فضای مجازی و در سطح ملی و بین المللی گفت: در این دوره از مسابقات یازده نفر به عنوان نفرات برتر برگزیده شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی تاکید کرد: اسامی یازده نفر برگزیده به ترتیب حروف الفبا و بدون در نظر گرفتن رتبه و مقامی که در این دوره از مسابقات کسب کرده اند به این شرح می باشد جلیل اشرفی از ایران، اکبر بصائری از ایران، محمد جواد گلچین از ایران، احمد حسینی از ایران، مصطفی سواری از ایران، جمعه عبدالقنی از نیجریه، علیرضا مکاری از ایران، اکبر مهدی جوشقانی از ایران، سید امیر هاشمی از افغانستان، محمد جواد هاشمی از ایران و امیر یونسی از ایران می باشند که رتبه بندی آنها در مراسم اختتامیه اعلام می شود.

امام جمعه کوهسار در خصوص برنامه های قرآنی در سال آینده گفت: تلاش می کنیم تا سال آینده در کنار مسابقات کشوری در رشته های حفظ 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل، قرائت و اذان در رشته قرائت تقلیدی و حفظ کل در بخش بین الملل ویژه آقایان و بانوان زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار کنیم.

مدیرعامل موسسه قرآنی مشکات با اشاره به رایزنی های انجام شده با کمیته امداد امام خمینی استان تهران گفت: قرار است محلی به عنوان دبیرخانه مسابقات مشکات توسط کمیته امداد امام خمینی استان تهران در اختیار ما قرار دهند و ما هم متعهد شده ایم تا 100 نفر از مددجویان کمیته امداد را به صورت ویژه تحت آموزش های قرآنی قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به ضرورت ارتقای فرهنگ قرآنی و گسترش معارف قرآنی در جامعه گفت: برای تحقق جامعه قرآنی باید کرسی های تلاوت و محافل قرآنی را افزایش دهیم، مسابقات قرآنی بیشتری برگزار کنیم و خیران قرآنی وارد عرصه شوند و به موسسات قرآنی برای آموزش قرآن و معارف قرآنی کمک کنند تا بتوانیم انس با قرآن را در سطح جامعه بسط و گسترش دهیم.

.

 

ارسال نظرات