خبرهای داغ:
رییس شورای شهر قزوین؛

بودجه ۲۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری قزوین ابلاغ شد

چگینی گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین با افزایش ۱۸۰ میلیارد تومانی در نهایت ۲۲۰۰میلیارد تومان تصویب و با افزایش ۷۳ درصدی بودجه سال آینده شهرداری قزوین نسبت به سال جاری ابلاغ شد.
کد خبر: ۹۴۱۸۰۲۸
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

قزوین_ ولی چگینی رییس برنامه ریزی بودجه و مالی شورای شهر قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قزوین با رقم ۲۲۰۰ میلیارد تومان به تصویب شورای اسلامی شهر رسید. و با حضور شهردار قزوین ابلاغ گردید. توجه به نواحی منفصل شهری و مناطق کم برخوردار شهرقزوین، اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی، توجه به اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی و ارایه خدمات رسانی با کیفیت بر مبنای عدالت از مهمترین شاخصه های بودجه سال ۱۴۰۱ می باشد.

چگینی در ادامه تصریح کرد:جزییات بودجه با ۸۰۰ نفر ساعت کاری در دو نوبت صبح و عصر بررسی و در نهایت ۲۲۰۰میلیارد تومان تصویب و با حضور شهردار در صحن ابلاغ گردید.

چگینی با اشاره به جزییات بودجه در بخش های مختلف گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین درسال آینده دربخش درآمدها ی عمومی ۹۵۰ میلیارد تومان بود که برای سال آینده به ۱۰۴۱ میلیارد تومان افزایش یافت.

رییس کمیسیون مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای شهر قزوین افزود: بودجه ۱۴۰۱ نسبت به سال جاری ۶۸ درصد افزایش را نشان می دهد. در بخش واگذاری دارایی سرمایه ای وفروش زمین نیز بودجه از ۸۱۴ میلیارد تومان به ۵۶۸ میلیارد تومان کاهش یافت.

وی افزود: واگذاری دارایی سرمایه ای از ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین به مبلغ ۵۴۰ میلیارد تومان افزایش یافت که مقرر شد این مبلغ از محل فروش برج ستاره پونک به منظور تسویه بدهی های شهرداری به بانک شهر تامین شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به تامین منابع از طریق اوراق تصریح کرد: در سرفصل واگذاری دارایی مالی ازجمله وام و اوراق نیز ۵۰ میلیارد تومان اوراق و یک میلیارد تومان نیز برای وام پیش بینی شده است.

وی در ادامه به بخشهای مصارف و هزینه بودجه شهرداری درسال آینده اشاره کرد و گفت: دربخش هزینه های جاری بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین ۷۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم به ۶۶۰ میلیارد تومان کاهش یافت.دربخش تملک دارایی سرمایه ای رقم ۱۱۲۰ میلیاردتومان بودجه پیشنهادی شهرداری به رقم هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در بررسی بودجه پروژه ها در برخی ردیف های بودجه ازجمله مبلمان و تأسیسات شهری، روکش آسفالت، اجرای شهرهوشمند، کمک عمرانی به مساجد، توجه به اجرای برنامه های فرهنگی - ورزشی و ایجاد بازارچه های محلی شاهد افزایش اعتبار قابل توجهی در بودجه هستیم.

چگینی در پایان گفت: برخی از ردیف ها ازجمله ایجاد مراکز فرهنگی درمسیر جاده سلامت، مناسب سازی ناحیه شهری امامزاده علی (ع)، توانمند سازی سکونتگاههای غیر رسمی و تملک خانه شهید رجایی برای اولین بار در بودجه گنجانده شدند. دراین راستا مبلغ ۵۴۰ میلیارد تومان از محل فروش برج ستاره پونک به منظور تسویه بدهی های شهرداری به بانک شهر اختصاص یافت و یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان و شهرداری در ادوار مختلف می باشد.

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار