مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه کربلا مازندران:

خیران مازندرانی برای تقویت اردوهای راهیان نور دست به جیب می‌شوند

عباسپور اظهار داشت: با توجه به استقبال زیاد همشهریان مازندرانی برای حضور در یادمان‌های دفاع مقدس، بر آن شدیم تا از ظرفیت خیرین برای برگزاری هرچه بهتر این محفل معنوی بهره ببریم.
کد خبر: ۹۴۱۷۲۰۸
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از کوله بار پس از ۲ سال وقفه به خاطر شیوع ویروس کرونا، شروع مجدد راهیان نور از پانزدهم اسفند ماه جاری با تأکید بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی به صورت رسمی کلید می‌خورد. به همین منظور در هفته جاری، سایت ثبت‌نام خودرویی به مردم اعلام خواهد شد تا مشتاقان فرهنگ ایثار و شهادت بتوانند با خیالی آسوده راهی زیارت مناطق عملیاتی شوند.

در این میان، به علت درخواست‌های زیاد مردمی برای حضور در یادمان‌های دفاع مقدس، برخی خیران بر آن شدند که تسهیلات خاصی را در نظر بگیرند تا جمعیت بیش‌تری بتوانند در بزرگ‌ترین عملیات فرهنگی کشور حضور یابند. انجام این ایده و ابتکار از سوی خیران استان مازندران موجب شد تا با محمد عباسپور مسؤول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه کربلا مازندران گفت‌وگو کنیم.

ابتکاری که موجب رونق راهیان نور شد

وی با اشاره به جزئیات طرح ابتکاری ورود خیران به موضوع راهیان نور افزود: با توجه به موج درخواست‌های مردمی و شور و اشتیاق آن‌ها برای حضور در یادمان‌های دفاع مقدس، این مسأله را با خیران در میان گذاشتیم و آن‌ها نیز با اعلام آمادگی و پرداخت کمک‌های مادی، شرایط حضور مردم استان مازندران در راهیان نور را تسهیل کردند.

عباسپور با بیان اینکه کمک‌های خیران در زیرساخت‌های فرهنگی و پشتیبانی به کار گرفته خواهد شد،‌ ابراز داشت: با توجه به اینکه محل استقرار سپاه ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس، در منطقه هفت تپه استان خوزستان بوده و یادمان هفت تپه در این مکان ساخته شده است، زوار این استان در این منطقه عملیاتی اسکان می‌یابند.

از کاهش هزینه اسکان تا برگزاری کافه شهدا در یادمان هفت تپه

وی با اشاره به جزئیات هزینه‌کرد کمک خیران در این عرصه گفت: در اقدام اول تلاش کردیم که هزینه دریافتی از زوار را کاهش دهیم. به گونه‌ای که هزینه سه روز اسکان همراه با غذا برای هر نفر، ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده تا اقشار مختلف بدون دغدغه بتوانند در این اقدام بزرگ فرهنگی کشور حضور یابند.

مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه کربلا مازندران تصریح کرد: در گام بعدی، این کمک‌‌ها در فعالیت‌هایی نظیر فضاسازی فرهنگی،‌ رزمایش‌های فرهنگی،‌ مسابقات فرهنگی، شب‌های خاطره، یادمان‌گردی،‌ کاروان‌گردی، برگزاری اعیاد شعبانیه در یادمان هفت تپه، برگزاری مراسم تحویل سال در کنار مزار شهدای گمنام یادمان هفت تپه، کافه شهدا و غیره صرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از هشت هزار مازندرانی برای حضور در کاروان راهیان نور ثبت‌نام کرده‌اند،‌ ادامه داد: عزیمت زائرین راهیان‌نور مازنی از ۱۷ اسفند ماه آغاز و تا پنجم فروردین ماه ادامه خواهد داشت. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این افراد ضمن بازدید از مناطق عملیاتی راهیان‌نور در اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک و شهید بلباسی خرمشهر مستقر خواهند شد.

گفتنی است،‌ در سال ۱۳۶۴ منطقه هفت تپه در اختیار لشکر ۲۵ کربلا (استان مازندران) قرار گرفت تا در زمینه آموزش، پشتیبانی به عنوان عقبه لشکر فعالیت کند و با کمک مردم استان، این منطقه ساخته شده است. در دوران دفاع مقدس ۷۲ شهید از مازندران، ۱۴ شهید از استان خوزستان، ۱۲ شهید از کهگیلویه و بویر احمد و ۴۰ شهید از استان سمنان در منطقه هفت تپه تقدیم انقلاب شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: کوله بار

ارسال نظرات
آخرین اخبار