تجدید میثاق هندبالیستها با شهدای گمنام

اعضای تیم ملی هندبال ظهر دوشنبه با حضور بر سر مزار دو شهید گمنام آرمیده در وزارت ورزش با آرمان‌های این شهدای گرانقدر تجدید میثاق کردند.
کد خبر: ۹۴۱۷۰۲۰
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج ورزشکاران در این مراسم علاوه بر ملی پوشان هندبال بزرگسالان کشورمان، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال ، سینا کلهر معاون فرهنگی وزارت ورزش ، مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران ، اسماعیل احمدی مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی وزارت ورزش و جمعی از سرمربیان و سرپرستان تیم‌های حاضر در لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور حضور داشتند که حاضرین با اهدای گل با شهدا و آرمانهایشان تجدید میثاق کرده و یادشان را گرامی داشتند.

در حاشیه این مراسم رئیس فدراسیون هندبال در سخنانی گفت: پس از اینکه خانواده بزرگ هندبال، به‌ویژه ملی‌پوشان هندبال کشورمان موفق شدند در عربستان با افتخارآفرینی به مسابقات جهانی لهستان/ سوئد راه پیدا کنند، تصمیم گرفتیم با حضور در این مکان مقدس با آرمان های این شهدا تجدید میثاق کنیم.

علیرضا پاکدل افزود: علت اصلی حضور خانواده هندبال بر سر مزار دو شهید گمنام تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای گرانقدر ۸ سال دفاع مقدس است. این شهدای بزرگوار چند روز مانده به اعزام تیم به مسابقات قهرمانی آسیا از خانه هندبال شهید سلیمانی فدراسیون هندبال ایران تشییع شدند و با توجه به سختی راهی که در رسیدن به مسابقات جهانی داشتیم، بازیکنان تیم ملی با توسل به ائمه اطهار، این دو شهید گمنام و به‌خصوص حضرت فاطمه الزهرا (س) توانستند به مسابقات جهانی راه یابند.

وی با بیان اینکه رمز اصلی ما در این مسابقات «یا زهرا» بود، افزود: با وجود چالش‌های فراوان پیش از اعزام تیم ملی به مسابقات آسیایی، از جمله ابتلای ۵ عضو مهم تیم به کرونا و شرایط سختی که در عربستان داشتیم، تیم ملی هندبال ایران توانست ۵ بازی سخت را با پیروزی پشت سر بگذارد و برای دومین بار در تاریخ هندبال کشورمان، سهمیه مسابقات جهانی را کسب کند. ضمن اینکه دستیابی به این موفقیت در حالی است که امسال تیم ملی هندبال بانوان نیز جهانی شده بودند تا یک اتفاق بزرگ رقم زده شود. برای ما مهمترین دستاورد این است که دل مردم عزیز را شاد کردیم.

پاکدل در پایان صحبت‌های خود گفت: فدراسیون هندبال حدود دو سال است پیگیر است تا میزبان حضور و برکت یک شهید گمنام در فضای مقابل تالار شهید سلیمانی در ورودی مجموعه انقلاب باشد و امیدوارم دوستان کمک کنند این اتفاق مهم نیز رقم بخورد.

در ادامه این مراسم اسماعیل احمدی مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی وزارت ورزش گفت: هندبال بسیار رشته دشوار و تکنیکی است و همیشه از بازی تیم ملی لذت می‌بریم. معتقدم سه ثانیه پایانی بازی مقابل کویت در ذهن ایرانی‌های عزیز و کسانی که هندبال را دوست دارند، ماندگار شده است و البته نکته مهم این است که این سه ثانیه نشان داد باید تا لحظه آخر امیدوار بود.
 
احمدی افزود: کار تیمی مستلزم همکاری و هم‌افزایی تا لحظه آخر است و شما ملی‌پوشان هندبال این امیدواری را به بهترین وجه نشان دادید. امیدواری که ما و شما از همین شهدای عزیز یاد گرفتیم. زمانی که از بیش از ۱۱ کشور اسیر گرفته بودیم، زمانی که بیش از ۳۸ کشور در مقابل ایران می‌جنگیدند و همه مهمات، ادوات و تجهیزات جنگی در اختیار رژیم بعث قرار می‌گرفت این دو جوان ۱۷ و ۱۹ ساله گمنام اما در اصل خوشنام بودند که در اوج جوانی و زندگی ناامید نشدند و با دست خالی مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادند و اکنون این دو شهید نوجوان به گونه‌ای افتخار‌آفرین هستند که اعضای تیم ملی و مربیان لیگ برتر هندبال بر سر مزارشان حضور می‌یابند. این امر این نشان دهنده امید تا لحظه آخر است؛ حتی اگر ۸ سال به طول بیانجامد.

وی با بیان اینکه هندبال یک رشته هنری و ورزشی است که هم به قدرت بدنی توجه دارد و هم به انعطاف بدنی، افزود: از جانب وزیر ورزش و جوانان و سایر مسئولان وزراتخانه از فدراسیون هندبال تشکر می‌کنیم که میزبان مراسم تشییع این دو شهید گمنام آن هم در میانه برگزاری لیگ برتر هندبال بودید.

در پایان این مراسم به رسم یادبود پیراهن تیم ملی هندبال کشورمان که مزین به نام شهدای گمنام شده بود به مسئولان وزرات ورزش تقدیم شد تا در موزه ورزش کشور به یادگار بماند.

همچنین در این مراسم از محمدرضا اورعی ملی‌پوش هندبال که فرزند شهید است، تجلیل شد.
تجدید میثاق هندبالیستها با شهدای گمنام
تجدید میثاق هندبالیستها با شهدای گمنام
تجدید میثاق هندبالیستها با شهدای گمنام
تجدید میثاق هندبالیستها با شهدای گمنام
تجدید میثاق هندبالیستها با شهدای گمنام
تجدید میثاق هندبالیستها با شهدای گمنام
ارسال نظرات
آخرین اخبار