خبرهای داغ:
مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان اعلام کرد

دانشگاه محفلی برای واکاوی، شناخت و معرفی ابعاد مختلف دفاع مقدس

همدان-مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: دانشگاه می‌تواند محفلی برای واکاوی، شناخت و معرفی ابعاد مختلف دفاع مقدس مبتنی بر روش‌های علمی باشد.
کد خبر: ۹۴۱۷۰۱۶
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸

محمد برخوردار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص نقش فعالیت دانشگاه و پژوهش‌های دفاع مقدس با محوریت مقالات و پایان‌نامه‌ها و کارهای پژوهشی با حضور دانشجویان و اساتید برای کارهای علمی، اظهار داشت: دانشگاه می‌تواند محفلی برای واکاوی، شناخت و معرفی ابعاد مختلف دفاع مقدس مبتنی بر روش‌های علمی باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها دارای ظرفیت بسیار بالایی در تولید علم و نظریه‌سازی در جوانب مختلف علوم و معارف دفاع مقدس هستند، افزود: مطالعه و شناخت معارف دفاع مقدس از طریق پژوهش‌های بنیادی و کاربردی می‌تواند در احیاء حفظ و ترویج ارزش‌های این فرهنگ فاخر، بستری برای تببین مبانی اعتقادی، اخلاقی و رفتاری شهدا در مجامع علمی فراهم سازد تا زمینه‌ای برای جلوگیری از فراموشی و تحریف تاریخ دفاع مقدس شده و با تولید محتوا به روش علمی و پژوهشی در قالب مقالات، پایان‌نامه‌ها و ... برای دانش پژوهان و عموم مردم قابل بهره‌برداری باشد.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: از جمله وظایف خطیر مراکز آموزشی و فرهنگی، شناخت دقیق و عمیق تاریخ دفاع مقدس برای رفع شبهات نسل جدید و عموم مردم پیرامون این گنجینه عظیم است که مسئولین و مردم می‌توانند در راستای الگوسازی و رفع کردن مشکلات، معضلات و موانع از آن بهره برند.

وی ادامه داد: تحقیق، مطالعه و شناساندن ابعاد مختلف علوم و معارف دفاع مقدس در راستای صیانت از میراث گرانبهای حماسه عظیم مقاومت ملت ایران برای درک همه جانبه فرهنگ جنگ و دفاع مقدس برای مخاطبین خاص و عام و انتقال معارف دفاع مقدس، این فرهنگ و ارزش‌ها به نسل جدید از طریق انتشار مقالات، پایان‌نامه‌ها و تولید محتوایی علمی و پژوهشی از جمله توانمندی و ظرفیت دانشگاه‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار