جلسه اضطراری کمیسیون فرهنگی با وزیر ارشاد

وزیر ارشاد در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس درباره حواشی جشنواره فیلم فجر شرکت می‌کند.
کد خبر: ۹۴۱۶۷۵۳
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در آخرین روز جشنواره فیلم فجر در نشست خبری فیلم «نمور»، نویسنده فیلمنامه، در اظهاراتی عجیب سخنانی بر زبان جاری کرد که ازدواج و تشکیل خانواده در سایه سنت و شریعت را زیر سوال برد.

جلسه اضطراری کمیسیون فرهنگی با وزیر ارشاد

مرتضی آقا تهرانی افزود: توقع است که هنرمندان و فیلمسازان از اقشار فرهیخته جامعه باشند تا گفتار و رفتار آن‌ها برای گروه‌های مختلف سنی الگو باشد، اما متاسفانه گاهی اظهارات بی پایه و اساس آن‌ها منجر به رد محکمات دین و احکام و عقاید دینی و مذهبی مردم می‌شود؛ باید به این موضوع توجه داشت که نباید جشنواره‌های ارزشی ما، روالی الحادی، غرب گرایانه، سکولاریستی و فمینیستی به خود بگیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: در تمام ادیان آسمانی از اسلام، مسیحیت و... عقد ازدواج را موجب محرمیت و تشکیل خانواده دانسته‌اند؛ گذشته از آن سخنان غلط، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید درباره اکران چنین فیلمی که اسلام و شریعت را زیر سوال برده، توجیه داشته و پاسخگو باشد.
نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: اکران چنین فیلم‌هایی و دفاع از آن‌ها منجر به بدعت در دیانت و شریعت شده و کدورت خاطر متدینین را نیز به همراه دارد؛ بنابراین باید در ساخت آثار سینمایی و تلویزیونی، مشاوران دینی و مذهبی حضور داشته باشند تا در آینده شاهد اظهار نظر‌های غیر کارشناسی و مغایر با احکام و اعتقادات دینی و اسلامی نباشیم و نیز جو روانی ناآرامی در جامعه ایجاد نشود.

آقا تهرانی افزود: با توجه به شرایط ایجاد شده مقرر شد امروز کمیسیون فرهنگی جلسه‌ای اضطراری با حضور وزیر ارشاد پیرامون حواشی جشنواره فیلم فجر داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار