قرارگاه شهید سلیمانی:

هر مجموعه ای که دستورالعمل ستاد کرونا را رعایت نکند برخورد می شود

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه هر مجموعه دستورالعمل ستاد کرونارا رعایت نکند ضمن اعلام نام مجموعه، برخورد جدی نیز با متخلف صورت می گیرد، گفت: رعایت قانون و حفظ جان مردم خط قرمز ماست و نباید با عدم رعایت و ندانم کاری برخی افراد به سایر خانواده ها خسارت وارد شود.
کد خبر: ۹۴۱۶۷۱۶
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰

هر مجموعه ای که دستورالعمل ستاد کرونا را رعایت نکند برخورد می شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، سید حامد عاملی استاندار اردبیل  در پنجاه و سومین جلسه قرارگاه طرح شهید سلیمانی که در محل سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل برگزار شد گفت: مدارس بزرگترین ساختار را در جامعه به خود اختصاص داده که تعداد قابل توجهی از جمعیت دانش آموزی با خطر ابتلا به کرونا در سرویس مدارس، کلاس درس و دوره همی ها مواجه می شوند برای این منظور تا یک هفته آینده نیز کلاس ها غیر حضوری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آمار کل تزریق واکسن در سطح استان ۲میلیون ۸۴۰ دز اعلام شده است افزود: درحال حاضر منحنی بستری ها رو به بالا است و باید با رعایت فواصل اجتماعی، پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک سه لایه مانع از شیوع بیشتر این ویروس شویم.

استاندار اردبیل عادی انگاری و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی را یکی از آسیب های بزرگ در شیوع ویروس کرونا بر شمرد و گفت: عادی انگاری در تجمعات و برگزاری مراسم ترحیم و عروسی، تجمع در امکان سربسته و مراکز خرید خط قرمز سویه جدید امیکرون است و مردم باید عواقب این مسایل را جدی گرفته تا پیک ششم با کمترین خسارت جانی تا دو هفته دیگر سپری شود.

وی تشدید نظارت بر تجمعات و مراکز پرتراکم را ضروری دانست و گفت: در یک هفته اخیر میزان مراجعه سرپایی کاهش یافته و تعدادی از مراجعه کنندگان بستری شده اند وبرخی نیز در خانه های خود قرنطینه هستند و در حال حاضر ۳۱۶نفر در بیمارستان های استان بستری شده که ۲۱۶نفر آنها، در مرکز استان گزارش شده است.

عاملی اظهار داشت: با افزایش میزان بستری ها امکانات بیمارستان امام خمینی(ره) تا حدودی پاسخگوی مراجعه کنندگان نخواهد بود و باید امکانات دیگری برای این جمعیت فراهم کنیم که البته با رعایت و توجه مردم امیدواریم از هفته های آتی میزان بستری نیز در استان کاهش یابد.

عاملی با بیان اینکه اعمال محدودیت ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را به نفع مردم برشمرد و تصریح کرد:آبگرم ها ، استخرها، سینما، مراسم کنسرت،مراسم ترحیم و عروسی، نماز جمعه و جماعات و نمایشگاه های عرضه کالا، اماکن عمومی ، اماکن ورزشی، هتل ها، چایخانه و قهوه خانه ها، تالارهای پذیرایی طبق مصوب ستاد کرونا در شرایط قرمز و نارنجی، ضمن رعایت الزامات، دستور العمل ها و مدیریت هوشمند، با۲۰درصد و ۳۰درصد ظرفیت کلی فعالیت خواهند کرد.

وی گفت: مردم در صورت بروز هر گونه علایم احتمالی کرونا به پزشک معتمد مراجعه کنند و خود درمانی افراد گاهی احتمال بروز مشکلات در آنها می شود.

رییس ستاد کرونای استان ادامه داد: مراکز آموزش عالی و دانشگاه هادر وضعیت قرمز معمولا بصورت مجازی برگزار می شوند، البته تصمیم گیری نهایی مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها بر عهده روسای این مجموعه ها گذاشته شده است.

 استاندار اردبیل بیان کرد:واکسیناسیون محله محور با همکاری بسیج و استفاده از ظرفیت سایر ارگان ها انجام می گیرد و مشکل مکان مراکز تجمیعی از سوی آموزش و پرورش حل شده و رسانه ها نیز برای ترغیب کودکان و والدین به واکسیناسیون اطلاع رسانی کنند.

وی با تاکید بر اینکه هر مجموعه دستورالعمل ستاد کرونارا رعایت نکند با اعلام نام مجموعه باید برخورد جدی صورت گیرد افزود: رعایت قانون و حفظ جان مردم خط قرمز ماست و نباید با عدم رعایت و ندانم کاری برخی افراد به سایر خانواده ها خسارت وارد شود.

عاملی حمایت از اقشار آسیب پذیر را از اهداف و الویت های سپاه استان دانست و گفت: در حال حاضر سه شهرستان اردبیل، پارس آباد و مشکین شهر به وضعیت قرمز در آمده اند و باید با همکاری و همدلی تلاش شود سایر شهرستان ها با وضعیت قرمز مواجه نشوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار