دکتر سید ذاکر سعیدی نژاد عنوان کرد:

علایم بیماری امیکرون/ چه کسانی به درمانگاه مراجعه کنند؟/ غذاهایی که باید مصرف شود/ داروهای آنتی بیوتیک مفید یا مضر؟!

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در کهگیلویه و بویراحمد به بیماران مبتلا به سویه جدید کرونا (امیکرون ) توصیه هایی کرد.
کد خبر: ۹۴۱۶۳۶۴
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱

 

علایم بیماری امیکرون/ چه کسانی به درمانگاه مراجعه کنند؟/ غذاهایی که باید مصرف شود/ داروهای آنتی بیوتیک مفید یا مضر؟!دکتر سید ذاکر سعیدی نژاد متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت و گو با خبرنگار بسیج کهگیلویه و بویراحمد گفت : روند ابتلا به بیماری امیکرون در استان در حال افزایش است و بدن درد، گلو درد، بی اشتهایی، خستگی ، تنگی نفس و درد قفسه سینه از جمله علایم این بیماری است.

وی در پاسخ به این سوال که کدام بیماران مبتلا به اومیکرون باید به مراکز درمانی مراجعه کنند؟  اظهار کرد: چنانچه فردی به اومیکرون مبتلا شد و حال عمومی وی رضایت بخش بود نیازی به مراجعه حضوری به مراکز درمانی نیست ولی اگر بیماران یک سری علایم هشدار دهنده از جمله تنگی نفس،  تب بالا، تهوع و استفراغ، تند تند نفس زدن را داشته باشد باید به درمانگاه مراجعه کنند.

سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج ابراز داشت: استراحت کامل در منزل و مصرف مایعات و غذاهای گرم می تواند به بهبود بیماران کمک کند ضمن اینکه در مواقعی که تب خفیف یا بدن درد دارند می توانند از قرص های تب بر و بدن درد استفاده کنند.

دکتر سعیدی نژاد با بیان اینکه مبتلایان به اومیکرون منع غذایی ندارند گفت: برخی به اشتباه بیماران را از مصرف ماست و لبنیات منع می کنند در حالی که چنین چیزی وجود ندارد و عدم مصرف لبنیات باعث پوکی استخوان خواهد شد.

این متخصص بیماری های عفونی درباره مصرف خودسرانه برخی داروها از جمله داروهای چرک خشک کن و آنتی بیوتیک نیز هشدار داد و گفت: مصرف خود سر این داروها نه تنها تاثیری در مبتلایان به اومیکرون ندارد بلکه عوارضی نیز دارند.

انتهای پیام

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار