خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز؛

انتقال پیام عاشورا، جهاد تبیین حضرت زینب(س) بود

حجت الاسلام عدالتی گفت: زينب(س) بود كه عهده دار نگهداری و رساندن پيام و رسالت برادر و اهداف قيام عاشورا گرديد و آن را به كوفه و شام و مدينه و هرجای ديگری كه توانست ابلاغ كرد و این امر، الگوی جهاد تبیین است.
کد خبر: ۹۴۱۶۱۵۰
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱

قزوین_ حجت الاسلام حسین عدالتی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج بیان کرد: گاهی در تاريخ، انسان‌های بزرگ و ارجمندی يافت می شوند كه مدال افتخار انسانيت را می‌گيرند و بر قله رفيع شكوه و جلال می‌ايستند و از محدوده زمان خود پا فراتر نهاده و جایگاهشان برای هميشه در پيشانی تاريخ می‌درخشد.

وی گفت: این انسانها همواره الگويی بزرگ برای انسان‌های حق‌جو می‌شوند. اين افراد برای خود آفريده نشده‌اند، بلكه متعلق به همه نسل‌های بعد از خود هستند.

حجت الاسلام عدالتی افزود: حضرت زينب (س)، دختر امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) نمونه بارزی از افرادی است که زندگی سراسر حادثه و مصيبت ايشان كه با حادثه جانسوز كربلا گره خورده، تبيين كننده اهداف نهضت عظيم عاشورا و رسالت جدّ بزرگوار و امامان خويش است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز اظهار کرد: زينب(س) پس از شهادت برادر عهده دار رسالتی بزرگ می شود. سرپرستی زنان و كودكان و از همه مهمتر رساندن پيام عاشورا به گوش مردمان فريب خورده و غافل از حق و باطل برعهده اوست.

وی عنوان کرد: حضرت زينب(س) مادر عاشوراست. نهضتی كه امام حسين(ع) آنچنان عميق و وسيع و ماندگار با آن همه شكوه و زيبايی از مدينه تا مكه و از آنجا تا كربلا آورد و سرانجام از اول محرم سال ۶۱(ه.ق) تا روز عاشورای همان سال در سرزمين كربلا شكل گرفت و به ثمر رسيد، سپس زينب(س) بود كه عهده دار نگهداری و رساندن پيام و رسالت برادر و اهداف قيام عاشورا گرديد و آن را به كوفه و شام و مدينه و هرجای ديگری كه توانست ابلاغ كرد.

حجت الاسلام عدالتی اضافه کرد: حضرت زینب(س) با هجرت‌ها و مجاهدات خستگی‌ناپذير خود به تبيين قیام عاشورا پرداخت و همگان را از ماهيت ظلم ستيزی و حق جويانه آن آگاه كرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه امام رضا(ع) تصریح کرد: زينب(س) در شجاعت و شهامت، سخنوری و نطق، عقل و تدبير و هدايت و رهبری هر آنچه را كه از محضر پيامبر(ص) و علی و فاطمه و حسنين (ع) آموخته بود در مرحله عمل پياده كرد و ذره ای ضعف از خود نشان نداد.

حجت الاسلام عدالتی در پایان گفت: پيروزی نهضت عظيم حسينی(ع) مرهون زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه زينب‌كبری(س) بوده و ويژگی‌های خاص اين بانوی بزرگوار در اسارت، موجب شد كه اين نهضت جاويد و ماندگار مانده و به سرمنزل مقصود برسد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار