بررسی بازار میوه و تره‌بار فروشان شهرستان گناباد

در راستای انتزاع بخشی از وظایف وزارت صنعت ومعدن به وزارت جهاد کشاورزی نظارت بر ۲۵ قلم کالا توسط جهاد کشاورزی با مشارکت نیروهای بسیجی انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۵۸۹۸
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزرای بسیج از خراسان رضوی صبح امروز و در نشستی با نمایندگان بازار میوه و ترو بار با جهاد کشاورزی و دادستانی گناباد پیرامون وضعیت گرانی میوه در شهرستان گناباد غفوری رئیس جهاد کشاورزی گفت: طی دوماه اخیر و بعد از ابلاغ دستورالعمل‌های مربوطه، واحد بازرسی و نظارت جهاد کشاورزی با کمک چهار نفر از نیروهای مربوط به اتاق اصناف و اداره صمت، کار آموزش و نظارت بر بازار را انجام می‌دهند و تنها در حوزه بازدید از بازار میوه و تره بارفروشان از تعداد ۷۵ مورد بازدید صورت گرفته ۲۷ مورد تخلف ثبت و به اداره تعزیزات حکومتی معرفی گردیدند.

وی گفت: بیشترین تخلفات، مربوط به عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور خرید و گران‌فروشی می‌شود.

غفوری کاخکی افزود :بایستی کسبه منصف مورد تشویق و به مردم معرفی و کسبه‌ای که موارد قانونی را رعایت نمی‌کنند برخورد قانونی صورت گیرد.

در ادامه قاضی امیری دادستان گناباد گفت :گرانی ها دغدغه اصلی مردم در باب میوه و تره بار است و این موضوع تازه ای نیست.

امیری افزود :در اولین روزهای قبول مسئولیت  مراجع اول من در خصوص گرانی میوه و تره بار بود.

دادستان گناباد عنوان کرد :نارضایتی های دیگری هم در اصناف و ادارات هست و به همه ی موارد ورود پیدا خواهیم کرد دوبار شخصا به میدان میوه و تره بار رفته ام و می خواهم در این خصوص کار ماندگاری انجام دهم.
هرکسبه ای که  دوبار تخلف وی تکرار شود، علاوه بر مجازات های تعزیرات یک ماه پلمپ خواهدشد.

قاضی امیری افزود: به صراحت می گویم راسته ی خیابانی هست که همه بی انصاف هستند و ۳۵٪ روی میوه ای که از میدان بار دست چین کرده اند ،اعمال می کنند یعنی چه در هر خیابانی میوه یک قیمت باشد؟

امیری گفت: از زحمات همه تشکر می کنم موضوع ساماندهی وانت بارها،اصل موضوع بحث ترافیکی و دوم انجام زیرساخت آن است.افرادی هستند در گناباد که حاضرند میوه را مستقیم  از مشهد و با قیمت نازل تر عرضه کنند.
دادستان در این جلسه با تأکید بر این‌که چنان‌چه فروشنده‌ای دوبار به‌صورت مکرر تخلف انجام داد علاوه‌بر جرایم مربوطه اقدام به صدور حکم پلمپ مغازه برای مدت یک‌ماه خواهد شد.

پیشنهاد قاضی امیری دادستان گناباد به غرفه داران میدان بار: یک روز از هفته را اختصاص به خرده فروشی دهید یعنی با وزن و اندازه مشخص و قیمت مناسب عرضه میوه داشته باشید

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار