خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین؛

اعتکاف را با دستاوردهای تقوا و ذکر، به مردم معرفی کنیم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور گفت: اعتکاف را با دستاوردهای تقوا و ذکر، به مردم معرفی کنیم.
کد خبر: ۹۴۱۵۷۸۰
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تکیه‌ای رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور اظهار کرد: ریشه‌های اعتکاف بسیار عمیق است و مطالعه تاریخ نشان می‌دهد که در ۴۰۰ سال پیش هم در قزوین مراسم اعتکاف برگزار می‌شده است.

 

وی افزود: اعتکاف بستر تزکیه و تهذیب است که موجب رشد انسان می‌شود و می‌باید از این فرصت ارزشمند نهایت بهره را ببریم.

 

آیت الله عابدینی ابراز کرد: در دنیا بحران اینکه انسان‌ها از خداوند غافل شدند را داریم و همه عالم آرزو دارند که به «أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ» برسند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: خداوند نمی‌خواهد ما هیچگاه دچار غفلت شویم و قرآن کریم بر ذکر، اهتمام زیادی دارد که محور اعتکاف است.

وی بیان کرد: اگر بسترهای اجتماعی را نگاه کنیم، می‌بینیم که بسیاری از نیازهای روحی و روانی به واسطه ذکر الهی و تکیه به ریسمان خداوند تامین خواهد شد.

 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اعتکاف و تکیه به ذکر الهی، صرفا نیاز ما مسلمانان نیست بلکه نیاز انسان معاصر است و می‌توانیم آن را به مردم عالم معرفی کنیم.

 

 وی افزود: تقوا محصول اعتکاف است که این معنا را می‌شود معرفی کرد چراکه هر انسانی در دنیا دوست دارد هم اراده قوی و هم عقلِ روشن داشته باشد که همه اینها خروجی ذکر است که محور اعتکاف است.

 

 

 

آیت الله عابدینی ابراز کرد: اعتکاف را هم اگر با تمام دستاوردهای آن که تقوا و ذکر از جمله آن است، بتوانیم با ادبیات جهانی به مردم معرفی کنیم، یک محصول فرهنگی ارزشمند خواهد بود.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار