خبرهای داغ:
معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان سمنان؛

بالاترین توفیق نزد خداوند شهادت است

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان سمنان شهادت را بالاترین توفیق نزد خداوند دانست.
کد خبر: ۹۴۱۵۵۳۴
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ازسمنان، مراسم بزرگداشت چهلمین روز تدفین شهید گمنام در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با حضور احمد ریواده معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان، مصطفی مرادی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، محمد هادی مظاهری مشاور استاندار سمنان در امور ایثارگران، خانواده محترم شهدا و ایثارگران ، مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه و مسئولان استان و شهرستان سمنان برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین اکرمی در این مراسم با اشاره به روایت و سخنان ائمه اطهار (ع) بیان داشت: آرزوی شهیدان در بهشت این است که دوباره زنده شوند و در راه خداوند به شهادت برسند تا کرامت خداوند را دوباره تجربه کنند.
وی با تاکید بر اینکه زمانی که انسانی به شهادت می رسد با ریختن اولین قطره خونش بر روی زمین خداوند تمام گناهانش را می بخشد افزود: قرار گرفتن سر شهیدان در دامن فرشتگان، معطر شدن شهیدان به خوش بوترین عطرهای بهشتیان ،دیدن جایگاه خودش در بهشت و اجازه دادن خدا برای دیدن وجه خداوند به شهیدان از جمله توفیقاتی است که خداوند نصیب شهیدان می کند.
سید احمد اکرمی با بیان اینکه فیض شهادت با ارزشمندترین چیزی است که خداوند به انسان اعطا می کند عنوان کرد:شهادت آرزوی انبیاء بوده است.
وی با تاکید بر اینکه شهادت ارث حضرت علی (ع) بوده است اظهار داشت:خداوند این ارث را به هرکس نخواهد داد.
معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان سمنان زنده نگه داشتن یاد شهدا،بیان سیره اخلاقی،عبادی و خانوادگی شهدا و ادامه دادان راه شهدا را از مهمترین وظایف همه مردم دانست و گفت: زنده نگه داشتن یاد شهیدان کار زینبی و سجادی است.
ایشان با بیان اینکه همه ما انسانها باید یک دوست شهید داشته باشیم تا با او زندگی کنیم افزود: باید زندگینامه و خاطرات دوست شهید را بدانیم .
اکرمی گفت: اگر کسی کلمه ای از شهید را بداند و به جوانان یاد ندهد مدیون می شود و اگر اطرافیان و دوستان شهدا سیره زندگی شهیدان را به دیگران نگویند به شهید و شهادت حیات خواهند کرد.
وی با بیان اینکه بهترین و نقش آفرین ترین کارهای فرهنگی در عصر ما آرامیدن تن شهیدان در دانشگاهها است گفت: این مهم موجب زینت،معنویت و قطر فرهنگی دانشگاه می شود.
اکرمی اظهار داشت: تمامی شهیدان در وصیتنامه خود به حفظ انقلاب و نظام و پیروی کردن از شخص رهبری که در آن زمان امام راحل و هم اکنون مقام معظم رهبری هستند ،تاکید داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها