خبرهای داغ:
استاندار قزوین؛

نمایشگاه بهاره برگزار نمی شود/توزیع کالاهای اساسی و یارانه ای در دستور کار صمت و جهاد کشاورزی استان قرار گیرد

اعلایی گفت: نمایشگاه بهاره برگزار نمی شود اما توزیع کالاهای اساسی و یارانه ای باید در دستور کار صنعت و معدن و کشاورزی قرار گیرد تا اقلام مورد نیاز مردم و اقلام یارانه ای به شکل توزیع درب منزل و توزیع الکترونیکی که هدف مندی توزیع را افزایش داده و از تجمعات پیشگیری می کند، به خوبی انجام شود.
کد خبر: ۹۴۱۵۴۸۷
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین که ظهر امروز در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد ضمن تقدیر از همکاری های موجود در استان در پیشگیری و مقابله از بیماری کرونا بیان کرد: امروز با توجه به روند بیماری کرونا، هرچند که میزان ابتلا بالاست اما در آمار مرگ و میر ناشی از ابتلای کرونا در شرایط بهتری نسبت به ماه های قبل هستیم و ثمره اقدامات در واکسیناسیون فراگیر را می بینیم.

وی گفت: تعداد مبتلایان در کشور به اوج رسیده اما شرایط واکسیناسیون اوضاع را نسبت به پیک های قبلی بهتر کرده است. امیدواریم با نفس های آخر کرونا مواجه باشیم و شاهد اثرگذاری منفی کرونا باشیم و در شرایط آتی اوضاع بهتری در مواجهه با این ویروس داشته باشیم.

استاندار قزوین اظهار کرد: این آمار و اطلاعات مبتنی بر شرایط واکسیناسیون جامع و کامل در کشور اثار مثبت واکسیناسیون را مشهود می کند.

اعلایی عنوان کرد: باید برای توسعه واکسیناسیون و پر کردن خلاء های موجود تلاش کنیم. لذا اولا مردم باید اقدام نمایند و افرادی که واکسیناسیون آنها تکمیل نشده برای این امر هر چه سریعتر برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا روند فعالیت بهداشت و درمان کامل شود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی و زیرمجموعه های مربوطه برای لکه گیری واکسیناسیون اقدام نمایند و حتی این امر را به گروه های جهادی و بسیج بسپارند تا جامعه هدف هر چه زودتر واکسن دریافت نمایند. شاید یکی از بهترین روش های کاهش خطرات کرونا در این پیک همین افزایش و تسریع روند واکسیناسیون است.

اعلایی با اشاره به راه اندازی مرکز مراقبت در منزل در قزوین تصریح کرد: این امر کمک بزرگی به تسریع روند درمان بیماران کرونایی می کند.

استاندار قزوین در ادامه در خصوص قرار گرفتن در شب عید و تراکم جمعیت در بازارها تصریح کرد: نمایشگاه بهاره برگزار نمی شود اما توزیع کالاهای اساسی و یارانه ای باید در دستور کار صنعت و معدن و کشاورزی قرار گیرد تا اقلام مورد نیاز مردم و اقلام یارانه ای به شکل توزیع درب منزل و توزیع الکترونیکی که هدف مندی توزیع را افزایش داده و از تجمعات پیشگیری می کند، به خوبی انجام شود.

وی بیان کرد: در مورد تعطیلی ها، محدودیت بسیار کوتاه مدت است و با توجه به بستری ها، تصمیم میزان تعطیلی ها کارشناسی شده و کوتاه مدت بوده تا این شرایط را پشت سر بگذاریم. و به محض اینکه سیر نزولی بیماری آغاز شود تعطیلی پایان می گیرد.

مدیر ارشد اجرایی استان با اشاره به کمبود دارو در کشور عنوان کرد: کمبود دارو به دلیل فنی و مالی و نیز حجم بالای تقاضا در سطح کشور با مشکل مواجه است. جامعه پزشکی باید توجیه شوند و تجویز دارو در صورت ضرورت صورت گیرد.‌ شبکه توزیع دارو در معاونت غذا و دارو دانشگاه نیز توزیع را به نحوی انجام دهند که دارو بین کسانی که نیاز بالا به دارو دارند توزیع شود.

وی اضافه کرد: در بحث داروخانه ها با توجه به گشت های موجود در سطح شهر اکتفا به داروخانه های شبانه روزی نشود لذا داروخانه های معین در کنار داروخانه های شبانه روزی ‌به ویژه در روزهای تعطیل اضافه شود. در خصوص مرخصی استعلاجی، نیز با نظر و تجویزی که پزشک معالجه گر تعیین کرده، این مرخصی استعلاجی باید قبول ادارات قرار گیرد.

استاندار قزوین با اشاره به ضرورت تست بیان کرد: در مراکز دولتی و غیردولتی چنانچه فردی دارای نشانه های کرونا و حالات سرماخوردگی بود با تایید مرجع کاری خود بعنوان تست کرونا مورد قبول واقع شود. اگر این ظرفیت قانونی وجود دارد دانشگاه از این روند استفاده کند.

اعلایی گفت: متاسفانه استان قزوین جزو استان های رده آخر در بحث زیرساخت های درمانی است اما با این شرایط کادر درمان در حال خدمات دهی هستند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار