خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین؛

«جهاد تبیین» گامی در راستای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است/ نیرو و مدیریت جوانی در کنار تخصص افراد با تجربه معنا می‌یابد

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: هدف از «جهاد تبیین» از منظر مقام معظم رهبری، بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در راستای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است. 
کد خبر: ۹۴۱۴۷۳۸
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹

قزوین_حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین بیان کرد: نهایت هدف‌گذاری مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و معرفی تبیین دستاوردهای انقلاب، به عنوان جهاد و فریضه واجب برای افرادی که توان بیان این دستاوردها را دارند محسوب می شود. هدف از این جهاد، رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

 

تمدن نوین اسلامی به معنای تحقق کامل معارف قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه است

 

وی در ادامه یادآور شد: تمدن نوین اسلامی به معنای تحقق کامل معارف قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه می‌باشد. به یقین جامعه برای رسیدن به این تمدن نوین اسلامی، نیازمند بسترسازی، پشتوانه و ابزار است. حقیقتا نهاد وقف به عنوان مناسب‌ترین نهاد متولی این امر در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی و معارف اهل بیت علیهم السلام می‌تواند تاثیرگذار باشد.

 

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: وقف، نهادی است که از ابتدا تا صدر اسلام مورد قبول تمامی پیامبران خصوصا پیامبر اکرم(ص) بوده است و جوامع بشری از این موهبت برخوردار و بهره‌مند بوده‌اند. بنابراین نهاد وقف می‌تواند به عنوان یکی از ارگانهای پیشتاز در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین باشد.

 

 وقف می تواند ابزار در اختیار امام معصوم(ع) و ولی فقیه برای شکل گیری گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی در جامعه باشد

 

وی با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری از وقف بعنوان یک نهاد ممتاز و بنگاه اقتصادی اظهار کرد: اداره اوقاف با احیاء موقوفات و تبدیل بقاء متبرکه به مراکز فرهنگی و اجتماعی در مسیر ارائه خدمات فرهنگی اجتماعی، مذهبی و مولد تولیدی قدم برمی‌دارد. این ارگان با حضور در عرصه‌های ذکر شده به زعم خود توانسته در سطح کشور و استان قزوین تاثیرگذار باشد.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: قطعا نقش وقف به عنوان ابزار در اختیار امام معصوم(ع) و ولی فقیه از مولفه‌های تاثیرگذار  برای شکل گیری گام دوم انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی در جامعه خواهد بود. 

 

حاج قاسم، الگوی جوان بیانیه گام دوم انقلاب 

 

حجت الاسلام مجیدی با تاکید بر جوانگرایی در بیانیه گام دوم انقلاب طبق فرمایشات مقام معظم رهبری یادآور شد: منظور ایشان از جوانی، محدود به سن و سال و شناسنامه نمی‌شود بلکه با معرفی شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان جوان با وجود ۶۳ ساله بودن این شهید بزرگوار، تعریف جوانی از مرز سن و سال فراتر می‌رود.

 

وی بیان کرد: معظم له در بحث علمی در زمینه جوانگرایی می‌فرمایند:" نیرو و مدیریت جوانی باید باشد، اما در کنار آن می‌بایست از افراد با تجربه و سرد و گرم روزگار چشیده در بستر مدیریتی استفاده کرد. از بیانات مقام معظم رهبری اینگونه استنباط می‌شود که جوانی با ویژگی‌هایی همچون پختگی، آگاهی و تجربه در کنار هم باید باشد. در بعد معنوی می‌توان جوانی را با شاخصه دل، فکر، نوآوری، اهل ریسک و شجاع بودن در اقدام معرفی کرد.

 

تمامی مدعیان جریان های سیاسی و غیره به عنوان مقلدان در واژگان‌سازی خود مدیون مقام معظم رهبری هستند

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین تصریح کرد: امام معصوم و مقام معظم رهبری بعنوان نائب ایشان در حال حاضر به عنوان الگوی کامل، جامع و قابل تصور و بی بدیل در جامعه، با توجه به مولفه‌های ذکر شده در بحث جوانگرایی محسوب می‌شوند اما به سهولت قابل دستیابی نیستند.

 

حجت الاسلام مجیدی در پایان گفت: تمامی مدعیان جریان های سیاسی و غیره به عنوان مقلدان در واژگان‌سازی خود مدیون مقام معظم رهبری هستند. این مهم نشان از اندیشه و فکر والای ایشان به عنوان رهبری مبدع، نوآور و تولید کننده واژگان تاثیرگذار و هدایتگر در تمامی عرصه‌های جامعه دارد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۱

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار