خبرهای داغ:
با حضور فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج)؛

طرح گلخانه مکانیزه صیفی جات در گلپایگان افتتاح شد

پروژه ۲۵ هزار مترمربعی گلخانه مکانیزه صیفی جات با حضور سردار مجتبی فداء فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان در روستای نیوان‌نار گلپایگان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۴۱۴۴۷۱
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلپایگان، گلپایگان به خاطر داشتن منابع حاصلخیز خاک و کشاورزانی خلاق در صف تولید کنندگان مواد غذایی کشاورزی است.

در سالهای اخیر که منابع آب به خاطر مصرف بی رویه و کاهش نزولات آسمانی فروکش کرده است استفاده از سیستم های جدید کاشت مخصوصا گلخانه می تواند کمک شایانی به تولید محصولات کشاورزی داشته باشد.هم اکنون سطح زیر کشت گلخانه های شهرستان گلپایگان ۱۴ هکتار است که بزودی به 15 هکتار خواهد رسید.

در همین راستا کشاورز  بسیجی مبتکر گلپایگانی علی اصغر اعظمی، طرح گلخانه مکانیزه صیفی جات و سیستم ابتکاری ذخیره آب باران و شبنم گلخانه با آورده شخصی در روستای نیوان نار به بهره برداری رساند.

این پروژه کشاورزی که با حضور فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح شد، دارای ۲۳ هزار مترمربع فضای گلخانه ای و دوهزار مترمربع سایر قسمت ها و بخش اداری است .

استفاده از  سیستم  ذخیره آب های باران و شبنم گلخانه ای در این گلخانه را می توان از ویژگی اصلی این گلخانه بر شمرد که صرفه جویی بالایی دارد.

«ابراهیم اعظمی» کشاورز بسیجی مبتکر گلپایگانی،تولید همیشگی و خارج از فصل محصولات صیفی و صرفه جویی در مصرف آب، اشتغالزایی پایدار و تولید مستمر را از اهداف ایجاد گلخانه بیان کرد و گفت: این گلخانه به مساحت ۲۵۰۰ با هزینه ۲۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴۰ نفر دائم و ۴۰ نفر در هنگام برداشت محصول ایجاد شده است که ظرفیت تا اشتغالزایی 100 نفر را نیز داراست.

جانشین کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گلپایگان، برداشت وتولیدگوجه گیلاسی رستورانی در فاز اول گوجه بزرگ و فلفل دلمه ای سه رنگ در فازهای بعدی برداشت را از برکالت این حرکت تولیدی ذکر کرد و افزود: خصوصیت ویژه این گلخانه  را استفاده از سیستم های بیولوژیک دفع آفات دانست و گفت :حفاظ توری مناسب مانع از حضور حشرات و آفات نباتی و حفظ رطوبت مانع از رشد قارچ در محصولات می شود

وی در پایان در خصوص ابتکار جمع آوری آب و صرفه جویی ۸۰ درصدی مصرف آب تشریح کرد: استخری به مساحت هزار متر و عمق ۸ متر با ظرفیت ۸ هزار مترمکعب گنجایش با سرمایه ۳ میلیارد تومان احداث شده است و این استخر با بارش های اخیر، کاملا پر و حتی سر ریز شد و مصرف آب گلخانه را تامین می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار