: تزریق دز سوم کرونا به بیش از ۳۷ درصد جمعیت هدف کوهسرخ / دز سوم باعث افزایش پیشگیری و کاهش فوتی می شود

عمید شمسایی، مدیر شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ اظهار داشت: وضعیت شهرستان کوهسرخ در حال حاضر نارنجی است و قطعاً مراجعان به مراکز درمانی چندین برابر شده و در حال حاضر احتمال دارد که رنگ بندی شهرستان هم تا هفته آینده تغییر پیدا کند.
کد خبر: ۹۴۱۳۸۲۷
|
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بسیج خراسان رضوی،عمید شمسایی، مدیر شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ اظهار داشت: وضعیت شهرستان کوهسرخ در حال حاضر نارنجی است و قطعاً مراجعان به مراکز درمانی چندین برابر شده و در حال حاضر احتمال دارد که رنگ بندی شهرستان هم تا هفته آینده تغییر پیدا کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در دز اول ۸۷٫۵۶ درصد، در دز دوم ۷۲٫۹۸ درصد و در نوبت سوم ۳۷٫۴۱ درصد تزریق واکسن داشته ایم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال به جمعیت هدف واکسیناسیون افزوده شد، درصد های واکسیناسیون اُفت داشته است در حالیکه در گروه سنی ۱۲ سال به بالا، قریب به ۹۵ درصد واکسیناسیون انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ با تاکید بر لزوم واکسیناسیون در دز سوم، تصریح کرد: پیشگیری بهتر از درمان همیشه شعار ما در مراکز بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی است، و زمانی که به صورت کامل واکسنیاسیون تمام نوبت ها تکمیل شود به بحث پیشگیری از کرونا و کاهش فوتی ها کمک کند.

وی با اشاره به اینکه از مردم تقاضا دارم که حتماً نسبت به واکسیناسیون خود در سه نوبت اهتمام ویژه ای داشته باشند، اذعان کرد: مردم نباید به شایعاتی که در برخی از رسانه ها وجود دارد توجه نکنند تا بتوانند سلامتی خود را تضمین کنند.

شمسایی با بیان اینکه سه نوع واکسن پاستوکووک، سینوفارم و برکت در مراکز درمانی کوهسرخ وجود دارد، عنوان کرد: میزان مشارکت مردم کوهسرخ از ابتدای طرح واکسیناسیون خوب بوده و همیشه جزو شهرهای برتر استان بوده ایم و در حال حاضر نوبت سوم را برای مردم تزریق می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام مراکز درمانی و خانه های بهداشت شهرستان جهت تزریق واکسن کرونا در تمام دزها فعال هستند و همچنین مرکز واکسیناسیون سیار هم در حال خدمات رسانی است، تشریح کرد: درصد واگیری پیک ششم بالای ۲۰ برابر پیک دلتا است و میزان تست ها هم به همین منظور افزایش پیدا کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ با اشاره به اینکه تست کرونا تنها از افرادی گرفته می شود که دارای علائم اولیه باشند، تاکید کرد: پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و تزریق دز دوم و سوم حتماً در دستور کار مردم باشد زیرا آمار نشان داده که ۸۰ درصد فوتی های حال حاضر افرادی هستند که واکسن را دریافت نکرده اند

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار