وزیر کشور:

دژ خاکی اروندرود برای توسعه گردشگری و اقتصادی برداشته می‌شود

وزیر کشور گفت: ظرفیت اروندرود در حوزه گردشگری، تجاری، زوار و… بسیار بالاست که این امر باید مورد استفاده مطلوب قرار بگیرد و از این رو دژ خاکی آن برداشته می‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۳۷۲۸
|
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد وحیدی ظهر امروز (سه شنبه) در نشست مشترک شورای اداری شهرهای آبادان و خرمشهر که در سالن غدیر فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد با تاکید بر نقش مهم شرکت‌های مستقر در منطقه در آبادانی شهرهای آبادان و خرمشهر اظهار کرد: روز نیروی هوایی را به تمام دلاورمردان نیروی هوایی تبریک عرض می‌کنم، همچنین در آستانه سالگرد عملیات افتخار آفرین والفجر هستیم که یاد و خاطره همه شهدای دفاع مقدس را گرامی می‌داریم.

وی افزود: خوشبختم که امروز در شهرهای آبادان و خرمشهر حضور داشتم. همه ما وظیفه بزرگی در قبال این دو شهر مقاوم و قهرمان‌پرور داریم. ما باید همت کنیم تا این دو شهرستان را به استحقاق خود برسانیم. آبادان و خرمشهر هم نماد مقاومت هستند و هم سلحشوری و از این رو باید بسترهای لازم توسعه و پیشرفت را در منطقه فراهم کنیم.

وزیر کشور با اشاره به اروندرود توضیح داد: دژ ساحلی در راستای استفاده از ظرفیت گردشگری حل شده و ظرفیت اروندرود در حوزه گردشگری، تجاری، زوار و توریسم درمانی بسیار بالاست که این امر باید مورد استفاده مطلوب قرار بگیرد. نظر ما این است سواحل باید با رعایت جوانب در اختیار شهرداری‌ها قرار بگیرد.

وحیدی با تاکید بر اینکه شرکت‌های مستقر در منطقه باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند، گفت: این شرکت‌ها نظیر شرکت‌های زیر مجموعه شستا که در منطقه هستند باید سهم مهمی در آبادی منطقه داشته باشند و باید شهرهای آبادان و خرمشهر را قسمت بندی کرد و هر قسمت را یکی از شرکت‌ها ساماندهی کند.

وی عنوان کرد: به دنبال فعال کردن سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم.

وحیدی بر حمایت از زنان کار آفرین و سرپرست خانوار در راستای توسعه اشتغال در حوزه صنایع دستی و ایجاد بازارهای محلی خود اشتغالی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تسریع بر رفع مشکلات ترخیص کالاهای گمرکی، تاکید بر احیای نخیلات و الگوی مناسب کشت و حمایت از تأمین مواد خام شرکت‌های صنعتی نظیر پتروشیمی از مواردی بود که در این نشست مورد بحث و تاکید وزیر کشور قرار گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار