کارشناس مسائل بین‌الملل:

استقلال یکی از اصلی‌ترین دستاودرهای انقلاب اسلامی است

صدرالحسینی گفت: باید گفت اصلی‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی در عرصه سیاست خارجی استقلال است که البته استقلال یکی از شعارهای سه‌گانه انقلاب اسلامی بود.
کد خبر: ۹۴۱۳۱۳۰
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان یکی از معدود کشور‌های مستقل در حوزه سیاست خارجی مطرح است و امروز بسیاری از سران سیاسی، فرهیختگان و نخبگان کشور‌های جهان به این مهم اذعان دارند.

وی افزود: در واقع باید گفت اصلی‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی در عرصه سیاست خارجی استقلال است که البته استقلال یکی از شعار‌های سه‌گانه انقلاب اسلامی بود.

کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: رویکرد مقاومت‌محور انقلاب اسلامی امروزه از منطقه غرب آسیا نیز خارج شده و فرهنگ و گفتمان مقاومت به دیگر قاره‌ها از جمله در آمریکای لاتین و نزدیک آمریکا رسیده که در ونزوئلا، بولیوی و برخی دیگر از کشور‌های این منطقه قابل مشاهده است.

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: گفتمان مقاومت توانسته انقلاب اسلامی را به مثابه یک درخت تنومند و دارای ثمرات گوناگون و طول عمر قابل توجه تداوم ببخشد و فرزندان مقتدری مانند حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و حشدالشعبی عراق به عنوان جریان‌های اصیل در محور مقاومت ایجاد کند.

وی عنوان کرد: امروز در سراسر دنیا مقاومت با نماد و برچسب انقلاب اسلامی شناخته می‌شود، به طوری که در بسیاری از نقاط دنیا مقاومت در مقابل نظام سلطه و آمریکا شکل گرفته است و می‌توان گفت مقاومت شناسنامه انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه امروز در حوزه نظامی و امنیتی جزء معدود کشور‌های پیشرفته جهان هستیم، تأکید کرد: امروز می‌توانیم ادعا کنیم یکی از معدود کشور‌هایی هستیم که در حوزه مسائل دفاعی بیش از ۹۰ درصد از نیازمندی‌های خود را بر اساس دکترین دفاعی تامین می‌کنیم.

صدرالحسینی تصریح کرد: در زمان رژیم پهلوی علیرغم اینکه جوانان غیور و فرهیخته ایرانی در ارتش رژیم پهلوی حضور داشتند، اما رژیم هیچ‌گاه به آن‌ها اجازه به کارگیری استعداد‌های جوانان ایرانی در هیچ حوزه‌ای را نمی‌داد.

وی اضافه کرد: حضور بیش از ۴۰ هزار مستشار آمریکایی که یک گروهبان آمریکایی به ژنرال ایرانی دستور می‌داد باعث عدم خودباوری در ارتش رژیم پهلوی شده بود؛ اما انقلاب اسلامی موجب بروز استعداد جوانانی در عرصه‌های مختلف شد.

کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: یکی از شعار‌های مهمی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور کامل محقق شد در حوزه دفاعی و امنیتی است که امروز علیرغم اعلام کشور‌های متجاوزی مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی، ایران اسلامی می‌تواند از منافع ملی دفاع کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار