استاندار مرکزی:

تمدید یک‌هفته‌ای فعالیت غیرحضوری مدارس استان مرکزی در شهرهای قرمز/راهپیمایی ۲۲ بهمن خودرویی برگزار می‌شود

مخلص الائمه گفت: در هفته گذشته با توجه به شیوع شدید بیماری فعالیت مدارس یک هفته غیرحضوری شد و امروز با توجه با شرایط و قرمز بودن ۱۰ شهر استان یک هفته دیگر آموزش غیرحضوری در شهرهای قرمز تمدید می شود و در شنبه هفته آینده با توجه به شرایط در خصوص هفته های آینده تصمیم گیری خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۱۲۸۵۹
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی امروز در ستاد کرونای استان مرکزی گفت: متاسفانه با توجه به شیوع گسترده سویه امیکرون در کشور هستیم و هفته های آینده روزهای پرچالشی برای نظام سلامت پیش بینی می کنیم و کادر درمان باید همچون گذشته با روحیه ای جهادی و بسیج کلیه ظرفیت ها نقش آفرینی کنند تا شاهد ارائه درست خدمات به مردم باشیم و همه توان باید گذاشته شود تا ارائه خدمات با مشکل مواجه نشود.

مخلص الائمه اظهار کرد: در سویه امیکرون شاهد درگیری بیشتر کودکان، اطفال و مادران باردار هستیم و با توجه به حساسیت این افراد نیاز است رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل ها جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: در هفته گذشته با توجه به شیوع شدید بیماری فعالیت مدارس یک هفته غیرحضوری شد و امروز با توجه با شرایط و قرمز بودن ۱۰ شهر استان یک هفته دیگر آموزش غیرحضوری در شهرهای قرمز تمدید می شود و در شنبه هفته آینده با توجه به شرایط در خصوص هفته های آینده تصمیم گیری خواهد شد.

استاندار مرکزی بیان کرد: دغدغه های بازگشایی مدارس و آموزش در کنار تربیت و پرورش قابل تحسین است و دولت هم سعی دارد آموزش به شکل حضوری باشد اما با توجه به نزدیک شدن به قله پیک ششم و درگیری بیشتر کودکان تصمیم غیرحضوری بودن مدارس در شهرهای قرمز اتخاذ می شود.

مخلص الائمه اظهار کرد: هنرستان ها و کارگاه های آموزشی آنها با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری می توانند فعالیت داشته باشند.

وی افزود: در خصوص ارائه گواهی جهت استفاده از مرخصی همان گواهی بیماری سرماخوردگی و داشتن علائم بیماری کرونا کفایت می کند و نیاز به تست پی سی آر نیست چراکه نباید هزینه به کشور و نظام سلامت تحمیل شود و جامعه کارفرمایی استان باید در این خصوص همکاری لازم را انجام دهد.

استاندار مرکزی گفت: یکی از ضرورت های مهم در پیک ششم مشارکت و همکاری مردم است و همه باید به سلامت خود و فرزندان و در کل جامعه اهمیت دهند و از رفتارهای غیرمنطقی پرهیز کنند و البته مشارکت مردم دال بر عمل نکردن دستگاه ها به وظایفشان نیست.

مخلص الائمه اظهار کرد: نظارت جدی بر اجرای مصوبات و پرهیز از رفتارهای خارج از پروتکل ها یک ضرورت است و انتظار می رود دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در این خصوص جدی تر عمل کنند.

وی ادامه داد: برگزاری راهپیمایی باشکوه و مردمی ۲۲ بهمن در شرایط فعلی کشور یک ضرورت مهم بود اما با توجه به شرایط بیماری کرونا و روند صعودی بیماری به احتمال زیاد راهپیمایی ۲۲ بهمن به شکل خودرویی خواهد بود و اگر در این خصوص از سوی ستاد ملی کرونا تصمیماتی اتخاذ شود با اطلاع خواهد رسید.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی در تزریق واکسیناسیون جزء استان های برتر است گفت: در تزریق ۳ دوز از میانگین کشوری بالاتر است و در دوز اول ۹۳ درصد، دوز اول ۸۶ درصد و دوز سوم ۳۳ درصد تزریق انجام شده است.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: تزریق دوز سوم واکس کرونا تاکنون اجباری نشده اما نیاز به اقناع سازی و تشویق عمومی دارد و باید روند تزریق واکسیناسیون در استان مرکزی همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار