کارشناس سیاسی و مدرس سواد رسانه ای؛

رسانه و فضای مجازی ابزاری برای نفوذ فکری فرهنگی دشمن

عسکری ارمندی گفت: ابزار جنگ نرم، تبلیغات، هدف قراردادن اعتقادات، ارزش ها و باورهای موجود در جامعه است، به همین جهت نفوذ فکری _ فرهنگی برنامه اصلی دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۴۱۲۵۷۸
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت فرا رسیدن ایام الله مبارک دهه فجر، محمد رضا عسکری ارمندی کارشناس سیاسی و مدرس سواد رسانه در جمع بسیجیان لردگان در نشستی که در نمازخانه سپاه ناحیه لردگان برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی در سال ۵۷ در شرایطی به پیروزی رسید که سکولاریسم حاکم بر نظام بین الملل تحت هیچ شرایطی یک نظام مردمی _ دینی مبتنی بر آموزه های اسلام سیاسی شیعی را نمی پذیرفت و آن را آنچنان خطر بزرگی برای خود می دانست که با تمام وجود انواع مختلف جنگ را برای مهار و یا نابودی انقلاب اسلامی بکار برد‌.

وی افزود: پس از گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب،دنیای غرب به رهبری آمریکا دست از دشمنی با انقلاب اسلامی بر نداشته و انواع جنگ سخت و نرم را بر علیه جمهوری اسلامی بکار برده، جنگ نظامی، جنگ شیمیایی، جنگ بیولوژیکی، جنگ اقتصادی، جنگ سایبری و دیگر جنگ ها در این سال ها، نمونه آشکار ترس غرب و متحدینش از انقلاب تاریخی و حماسی ایران است.

عسکری ارمندی تصریح کرد: در کنار جنگ نظامی و اقتصادی، در این سال ها محور غربی_عبری_عربی با توسل بر فناوری های نوین همانند رسانه و فضای مجازی جنگی همه جانبه را برای نفوذ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، علمی ‌و ... بر علیه انقلاب اسلامی شروع کرده که بستر اصلی آن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است‌.

وی در ادامه گفت: متاسفانه عدم آموزش سواد رسانه ای در جامعه باعث افزایش آثار مخرب و منفی فضای مجازی در جامعه شد و چون مخاطب اصلی تهاجم سایبری دشمن،جوانان بودند، امروز شاهد افزایش آسیب های اجتماعی در کشور هستیم، امروز جامعه به شدت نیازمند آموزش سواد رسانه ای یعنی توانایی تحلیل و تجزیه هر آنچه در فضای مجازی تولید می شود، می باشد.

این کارشناس سیاسی و مدرس سواد رسانه ای افزود: خانواده ها نقش مهمی در فیلترینگ و ایجاد محدودیت در استفاده بی رویه فرزندان از فضای مجازی دارند، زیرا ابزار جنگ نرم، تبلیغات، هدف قراردادن اعتقادات، ارزش ها و باورهای موجود در جامعه است، به همین جهت نفوذ فکری _ فرهنگی برنامه اصلی دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی است.

عسکری ارمندی در پایان تاکید کرد: محور شیطان از هر ابزاری برای جنگ بر علیه انقلاب اسلامی استفاده می کند اما این ملت ایران بویؤه نسل جوان هستند که باید تاریخ را مطالعه کنند تا متوجه نقشه های شوم دشمن شوند، فضای مجازی، رسانه و هر ابزار دیگری توسط آمریکا و متحدینش برای تحریف حقایق برای تضعیف اعتقاد و باور مردم بکار گرفته شده تا شاید بتوانند انقلاب اسلامی را از ریل خود منحرف کنند، اما هوشیاری و عزم راسخ مردم به خصوص جوانان نقشه های دشمن را خنثی خواهد کرد، چنانچه می دانند جمهوری اسلامی مقتدرترین نظام در طی یکی دو قرن اخیر است به همین جهت از هر طریقی در صدد مهار این قدرت بزرگ می باشد، نظامی که قطعا در آینده با پشتیبانی ملت قهرمان ایران تبدیل به یک قدرت جهانی موثر خواهد شد و به لطف خدا  این انقلاب الهی تقدیم صاحب اصلی اش منجی عالم بشریت ارواحنافداه خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار