خبرهای داغ:
استاندار همدان:

انقلاب خوداتکایی و خودباوری را به ما یاد داد/ فرهنگیان از همسویی و همراهی با دشمنان و معاندین پرهیز کنند

همدان-استاندار همدان گفت: انقلاب خوداتکایی و خودباوری را به ما یاد داد که در سایه قیام منبعث از عاشورای امام (ره) شکل گرفت.
کد خبر: ۹۴۱۱۴۵۰
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا قاسمی فرزاد امروز در آئین نواخته شدن زنگ انقلاب که همزمان با آغاز دهه فجر و لحظه ورود امام خمینی(ره) به کشور در مدرسه ریحانه برگزار شد، ضمن تبریک دهه فجر اظهار کرد: ممکن است درک شرایط انقلاب برای نسل سوم و چهارم سخت باشد اما واقعیت این است که قبل از انقلاب یک رژیم منحوسی حکومت می‌کرد که دنبال سعادت و خوشبختی مردم کشور نبود و درآمد فروش نفت، معادن و منابع به صورت خام را صرف تقویت بنیه نظامی خود برای رویارویی با مردم می‌کرد.

وی با بیان اینکه در دوران صفویه و قاجاریه بسیاری از سرزمین‌های ما جدا شد و رژیم پهلوی درجه بدبختی و مصیبت را بیشتر کرد، ادامه داد: رژیم پهلوی تمام تلاش خود را می‌کرد تا کشور ما به عنوان یک کشور وابسته و مستعمره درآید.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه دوران قبل از انقلاب نسخه‌ای که غرب برای ما می‌پیچید، موظف بودیم اجرایی کنیم، تصریح کرد:  در عرصه نظامی ما باید پول نفت را که به پایین‌ترین قیمت از ما می‌خریدند صرف خرید سلاح کنیم، مهماتی که شاید کارایی و کارآمدی آن را هم نداشتیم.

وی با بیان اینکه در کنار سلاحی که به ما می‌دادند مستشار خارجی هم می‌فرستادند و این تجهیزات، امکانات و تسلیحات در اختیار مستشاران بود، عنوان کرد: آنان آموزش مناسب را هم به افراد ایرانی نمی‌دادند بنابراین کارآیی آن در اختیار ما نبود و اگر کوچک‌ترین نقصی پیدا می‌کرد نیروهای مسلح ما اجازه اینکه آن را تعمیر کند، نداشتند.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه در دوران قبل از انقلاب پول نفت صرف خرید صنایع وابسته می‌شد که آثار شوم آن را با گذشت چهل سال از انقلاب که در تلاش است وابستگی‌ها را کم کند، شاهد هستیم، ابراز داشت: غرب اجازه پیشرفت را به کشور ما نمی‌داد؛ آنها در حوزه فرهنگی تلاش می‌کردند اعتقادات مردم را زائل کنند و به اعتقادات دینی و قرآنی حمله می‌کردند.

وی عنوان کرد: انقلاب خوداتکایی و خودباوری را به ما یاد داد که در سایه قیام منبعث از عاشورای امام (ره) شکل گرفت.

استاندار همدان با بیان اینکه امام خمینی (ره) در خرداد سال ۴۲ پرچم قیام را به دست گرفت و با مدد الهی و با حضور مردم در صحنه این نظام را سرنگون و یک نظام الهی را برپا کردند، گفت: این نظام الهی پایه و اساس خود را در روشنگری و آگاهی‌بخشی بنا نهاد.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب دانشگاه‌ها و تحصیلکرده‌های ما رشد داشته که با گذشته قابل قیاس نیست، تصریح کرد: نظام شاهنشاهی پایه خود را بر اساس جهل و نادانی بنا نهاده بود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه انقلاب اسلام که از جنس نور بود اساس حکومت را بر پایه علم و دانش و فناوری گذاشته است، ابراز کرد: پس از امام راحل مقام معظم رهبری همواره بر رشد و پیشرفت علم و دانش تأکید داشته است چراکه این دانش و فناوری است که ماندگار و منابع تمام شدنی است.

وی با بیان اینکه اگر ما هم بر پایه مسیری که نظام شاهنشاهی بر اصول وابستگی طراحی کرده بود پیش می‌رفتیم به طور قطع نسل‌های ما دچار مخاطره می‌شدند، عنوان کرد: درست است بعد از انقلاب سختی‌هایی وجود دارد اما آینده این ملت در گرو این سختی‌ها است.

استاندار همدان با بیان اینکه هیچ ملتی به رشد و رستگاری نرسیده مگر اینکه یک دوره سخت را طی کرده باشد، تصریح کرد: کشورهای اروپایی بعد از جنگ‌های جهانی گرفتاری‌هایی داشتند تا توانستند ثبات را برای کشور خود ایجاد کنند و در سایه سختی‌ها به آرامش رسیده‌اند و کشور ما با دستاوردهای ۴۳ ساله انقلاب راه پیشرفت و رستگاری را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه همواره مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم که می‌خواهند مسیر را به انحراف بکشند وجود داشته و به دلیل برخی بی تدبیری‌ها در بخش‌های دیگر هم تاثیر داشته است، در خصوص مطالبات و تجمعات اخیر فرهنگیان ابراز کرد: ما به مقام شامخ معلمی و فرهنگیان احترام می‌گذاریم اما باید پایمردی کرد و نباید در مسیری که دشمن طراحی کرده حرکت کنیم.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد با ایجاد موج نارضایتی، ناآرامی در سطح جامعه ایجاد کند که با منافع ملی ما سازگار نیست، گفت: دشمنان نمی‌خواهند کشور ما آرامش داشته باشد و روی خوشی را ببیند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگیان بصیر و آگاه ما مسیر درست را تشخیص می‌دهند، گفت: ممکن است عوامل مُخلی هم باشند که سرسپردگی‌ها و وابستگی‌هایی داشته باشند و از روی نا آگاهی حرکاتی را انجام بدهند و تجمعاتی صورت بگیرد.

استاندار همدان با بیان اینکه دولت سیزدهم در فکر رفع مشکلات و مسائل است، عنوان کرد: این مشکلات از بی‌تدبیری‌هایی که وجود داشته به ارث رسیده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود از اقدامات اقتصادی دهه ۹۰ اعلام نارضایتی کرده است، ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار با تولیدکنندگان و صاحبان صنایع مطالب بسیار ارزشمندی فرمودند کمااینکه همیشه فرمایشات ایشان راهگشا و ارزشمند است.

قاسمی‌فرزاد با تاکید بر اینکه دولت درصدد اجرای  رتبه‌بندی معلمان است، عنوان کرد: دولت با نگاهی که در حوزه معیشت مردم دارد مسائل و مشکلات کمتر خواهد شد که صبر فرهنگیان را می‌طلبد.

وی از فرهنگیان خواست در این مسیر از همسویی و همراهی با دشمنان و معاندین پرهیز کنند و خاطرنشان کرد: این دهه فجر تبلوری خواهد بود از وحدت، انسجام و ۲۲ بهمن و همه ما این نمونه هماهنگی، همراهی، حرکت پشت سر ولایت و وحدت ملی را به نمایش خواهیم گذاشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار