استاندار مرکزی:

ملت قهرمان ایران با مقاومت تحریم‌ها را شکست داده است

مخلص الائمه گفت: تاثیر این تحریم که در تاریخ جهان بی مانند بوده است بر مردم ایران بسیار کم بود و ملت ایران با مقاومت سیاسی و اقتصادی تحریم را تا حد زیادی شکست دادند،
کد خبر: ۹۴۱۰۹۰۹
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در دیدار با سفیر برزیل اظهار کرد: برزیل برای جمهوری اسلامی به لحاظ جایگاه اقتصادی و سطح روابط سیاسی کشوری بسیار مهم است و ایران نیز در منطقه و غرب آسیا جایگاه شاخصی دارد و موقعیت ژئوپلی اکونومیک کم نظیری در جهان دارد و دولت های دو کشور به درستی سطح روابط را تعریف کرده اند.

وی تصریح کرد: سفیر هر کشوری در کشور میزبان می تواند در توسعه مراودات و تعاملات نقش تعیین کننده داشته باشد و همانطور که جایگاه ایران در منطقه کم نظیر است، جایگاه استان مرکزی در ایران نیز کم نظیر است.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه یک چهارم نخبگان ایران متعلق به این خطه از کشور است، افزود: استان مرکزی یکی از قطب های اقتصادی، کشاورزی و فرهنگی ایران به شمار می رود و در واقع هر دو رهبر ایران، ریشه در این منطقه از ایران دارند.

وی با بیان اینکه برزیل نیز در گروه ۲۰، امریکای لاتین و جنوبی جایگاه خاصی دارد و در حوزه نیازمندی های دو کشور می توان خدماتی مناسب ارائه کرد، گفت: دولت و حکومت ایران تلاش دارد که به تدریج نقش بخش خصوصی را در اقتصاد کشور پررنگ کند و قطعا در این شرایط زمینه همکاری با کشورهای برتر اقتصادی فراهم می شود و بخش خصوصی کشورهای دیگر می توانند از این زمینه به خوبی استفاده کنند و می توان در قالب اتاق بازرگانی مشترک در ایران و برزیل این زمینه های همکاری را شکوفا کرد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: استان فعالان بخش خصوصی و تجار فعالی دارد و آنها می توانند با تجار و بازرگانان برزیل همکاری خوبی داشته باشند، همچنین در حوزه فرهنگی، گردشگری و صادرات، خدمات مهندسی و مسائل صنعتی می توان تعاملات خوبی را شکل داد.

وی با اشاره به اینکه در این سفر فقط از بخشی از ظرفیت های استان مرکزی بازدید صورت می گیرد، گفت: خمین و محلات که در برنامه بازدید سفیر برزیل جای گذاری شده اند دو شهرستان فرهنگی و اقتصادی استان مرکزی به شمار می روند، البته بهتر بود در این سفر موفق به بازدید دیگر ظرفیت های استان مرکزی می شدید.

مخلص الائمه در خصوص موضوع تحریم اظهار کرد: تاثیر این تحریم که در تاریخ جهان بی مانند بوده است بر مردم ایران بسیار کم بود و ملت ایران با مقاومت سیاسی و اقتصادی تحریم را تا حد زیادی شکست دادند، البته به نتایج این مذاکرات مبتنی بر قدرت مقاومت ایران امیدوار هستیم و در این دوره سخت، دوستانی همراه ایران بودند که برزیل در راس این کشورهای دوست بوده است و در شرایط عادی دولت ایران این همراهی ها را فراموش نمی کند.

وی تصریح کرد: ایران در حوزه پتروشیمی صادرات خوبی به برزیل دارد و برزیل نیز میتواند در حوزه تامین قطعات یدکی خودرو به ایران کمک کند و امید است به مانند گذشته شرایط همکاری فعال در حوزه نفتی بین ایران و برزیل ایجاد شود.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه ایران در بیضی استراتژیک جهان قرار دارد و در کنار ایران، روسیه، عراق و عربستان نیز در این منطقه قرار دارند، گفت: ۷۰ درصد انرژی فسیلی جهان در این منطقه قرار دارد و ایران در قلب این منطقه قرار گرفته است و ایران به لحاظ موقعیت انرژی، سیاسی و اقتصادی هارت لند قلمداد می شود.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار