در جلسه استانی هماهنگی برنامه های دهه فجر؛

استاندار بر ضرورت جهاد تبیین در برنامه‌های دهه فجر تأکید کرد

غلامعلی حیدری بر ضرورت جهاد تبیین در برنامه‌های دهه ی مبارک فجر انقلاب اسلامی در سطح استان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد .
کد خبر: ۹۴۱۰۷۱۸
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  جلسه استانی هماهنگی برنامه های دهه ی مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور استاندار، رییس شورای هماهنگی تبلیغات، مدیران کل، فرمانداران و مسئولان کمیته ها و مسئولین شورای هماهنگی تبلیغات شهرستانها در سالن اجتماعات شهید مردانی برگزار شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست به مردمی بودن برنامه های دهه ی مبارک فجر انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: انقلاب شکوهمنداسلامی ایران، انقلابی مردمی است، باید برنامه‌های این ایام فرخنده شاخصه مردمی داشته باشد.

یادگار سالهای دفاع مقدس، به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مداحان و تأکید معظم له بر جهاد تبیین اشاره کرد و اظهار داشت: باید جهاد امید آفرینی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط مسئولان بویژه اصحاب رسانه جدی گرفته شود.

حیدری، گفت:دستگاه‌های اجرایی باید از تمام ظرفیت های موجود برای تحقق فرمان‌های مقام معظم رهبری استفاده کنند، دستگاه‌هایی که بدنه آن‌ها مردمی‌تر است وظیفه سنگین‌تری نسبت به تشریح و تبیین دستاوردهای انقلاب به ویژه پیشرفت‌های به دست آمده در حوزه زیرساخت‌های علمی و امنیت حاکم بر کشور بر عهده‌ دارند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: دشمنان انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته تمام توان و عوامل خود را برای تشدید فشارها به ویژه فشارهای اقتصادی بر نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار گرفته‌اند و راهبرد آن‌ها نیز ایجاد پشیمانی و نا امید کردن مردم از انقلاب اسلامی است.

نماینده عالی دولت در استان، گفت: دشمن می‌کوشد تا با تشدید فشارهای اقتصادی، بحرانی نشان دادن فضای کشور، کم‌ارزش جلوه دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی، بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به انقلاب و نظام، تطهیر حکومت فاسد و دیکتاتور پهلوی، عصبانی کردن مردم، مشروعیت زدایی و مقبولیت زدایی از انقلاب و ایجاد شک در کارآمدی نظام دینی و همچنین سلامت مسئولین خدمتگزار، راهبردها و برنامه‌های خود را به نتیجه برساند، فلذا باید درفرصت های مناسب از جمله سالگرد دهه ی مبارک فجر انقلاب اسلامی به شکلی منسجم و هدفمند با بصیرت افزایی ، دشمن شناسی و جهاد تبیین دشمن را از اهدافش دور کرد.

حیدری اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک پدیده استثنایی، موثر و با اهمیت برای جهانیان است، این موضوع باید به درستی برای همگان تبیین شود و گام‌های علمی و عملی مناسبی برداشته شود تا شاهد حضور پررنگ مردم در برنامه‌های دهه ی مبارک فجر انقلاب اسلامی باشیم.

یادگار سالهای دفاع مقدس به نقش شهدا در تحقق و صیانت از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: شهدا عزیز برای حراست و پاسداری از اسلام ناب و انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند، ما باید با تبیین این راه نورانی، آن هم نه با کاری عادی و تکراری بلکه با به‌کارگیری روش‌های جدید همچون تبلیغ چهره به چهره، با استفاده از پیشکسوتان انقلاب و دوران دفاع مقدس و همچنین به شکلی هنرمندانه، با ارائه محتوای غنی و علمی به رسالتی که شهدا بر عهده ی ما گذاشتند به خوبی عمل کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه بر لزوم تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: مردم صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند و برای حضور موثر اقشار مختلف مردم از جمله نسل جوانان، دانشجویان، دانش آموزان، اصناف، کسبه و بازاریان، در برنامه‌های دهه ی مبارک فجر انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود.

حیدری، با اشاره به گرفتاری‌های معیشتی مردم گفت: لازم  است مسئولان دستگاه‌های اجرایی در رفع مشکلات مردم اهتمام ویژه‌تری داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری، به دیدارهای مجموعه مدیریتی و مجمع نمایندگان استان با رییس‌جمهور و رییس مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در این دیدارها توجه به پیوست عدالت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مورد تاکید قرار گرفت که لازم است با تشریح این‌گونه اقدامات و برنامه‌ها برای مردم امیدآفرینی شود.

نماینده عالی دولت در استان، گفت: پیگیری‌های انجام شده در راستای اصلاح برنامه‌های اجرایی ۱۴۰۱ و اختصاص اعتبارات باقی‌مانده از سال ۱۴۰۰ استان از جمله اقداماتی است که در ماه‌های اخیر به نتایج مطلوبی منتهی شد.

حیدری اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای باند دوم جاده بروجن به لردگان، لردگان به ایذه اختصاص یافت که عملیات اجرایی آن توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء صلی الله علیه وآله وسلم دنبال می شود، همچنین اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای تأمین آب شرب نیمی از جمعیت استان چهارمحال و بختیاری، برقراری کریدور ارتباطی استان از طریق جذب منابع تهاتر نفت و دعوت از روسای بنیادها نیز از دیگر اقداماتی است که در این مدت پیگیری شده است، این اقدامات باید برای مردم بیان گردد تا امید آفرینی در میان آن‌ها تقویت شود.

یادگار سالهای دفاع مقدس، به محرومیت‌های استان در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: شرایط امروز با آن دوران تفاوت بسیاری زیادی دارد، باید تهیه محتوا برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی بر اساس همین تفاوت‌ها و به شکلی هنرمندانه و با ادبیات خاص هر قشر شکل بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری، بر استفاده  مطلوب از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی و فضای مجازی برای ارائه محتوا با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکیدکرد و گفت: رسانه‌های گروهی و نوشتاری،صداوسیما و فعالان شبکه‌های اجتماعی نیز در مسیر تبیین، اقدامی جهادی را انجام می‌دهند، دستگاه‌های اجرایی محتوای مورد نیاز را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

دراین روز مسئولان کمیته‌های فرهنگی، فرهنگیان و دانش‌آموزی، ورزش و جوانان، ارتباطات و اطلاع‌رسانی و همچنین  مسئولین شورای هماهنگی تبلیغات دو شهرستان اردل و سامان گزارشی را از برنامه‌های تدوین شده برای اجرا در دهه ی مبارک فجر انقلاب اسلامی ارائه کردند.

 در آغاز این نشست رییس شورای تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با خیر مقدم گویی به حضار  و تجلیل از مسئولان اجرایی برنامه های دهه ی مبارک فجر انقلاب اسلامی در سطح استان به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و آمادگی لازم برای اجرای مطلوب برنامه ها در سراسر استان پرداخت.  

موسی انصاری، به مردمی محور بودن برنامه های دهه ی مبارک فجرانقلاب اسلامی اشاره کردو گفت: با هماهنگی های انجام شده، عمده برنامه های اجرایی در سطح استان توسط اقشار مختلف مردم انجام می شود.

وی،به برگزاری مشروط راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: برپایی راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن منوط به صدور مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در صورتی‌که شرایط کرونایی برای راهپیمایی چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب مناسب نباشد، جشن پیروزی انقلاب اسلامی با روش‌ها و شیوه‌های دیگر برگزار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار