خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

نبض جامعه در دستان پرتوان بانوان و مادران است/بانوان پاسدار، نسل تراز قرآن را پرورش دهند

کد خبر: ۹۴۰۹۶۹۰
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین علی معبودی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زهرا سلام با اشاره به نقش بی بدیل این مادر و بانوی بزرگوار در درون خانه اظهار داشت: تربیت انسانهای الهی و شایسته در خانه ای کوچک و حجره ای محقر که نورشان از بسیط خاک تا آن سوی افلاک و از عالم ملک تا ملکوت اعلی می‌درخشد از برکات وجود مبارک ایشان است.

حجت الاسلام معبودی ضمن یادآوری جمله ماندگار امام خمینی «ره» درباره بزرگداشت مقام زن متذکر شد: امام خمینی، در جهت معرفی مقام زن فرمودند:" از دامن زن مرد به معراج می‌رود."  تمامی مردان بزرگ و صاحب مقام معنوی در دنیا از انبیا و اولیا الهی تا صالحین تحت تعلیم مادران قهرمان خود بودند و در سایه مادران خود به جایگاه معنوی بالایی رسیدند.
 
وی افزود: مادر بزرگوار شهید حسن باقری در رابطه با شیوه تربیت این شهید عزیز، موفقیت و محبوبیت او در بین مردم دو عامل اصلی خوردن شیر پاک و با وضو و همچنین لقمه حلال را موثر دانست. علت اصلی محبوبیت و بزرگی شهدا وجود مادران بزرگی است که اینها در دامانشان پرورش یافتند.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: امام راحل در جای دیگری زن را مربی جامعه خطاب کردند. ۵۰ درصد جامعه اسلامی ایران از بانوان تشکیل شده است، همچنین بانوان به عنوان مادر و همسر در ۵۰ درصد مابقی تاثیر دارند که هیچ احدی قدرت این تاثیرگذاری را ندارند. خداوند جاذبه‌ عاطفی، جسمی را فقط در وجود زنان قرار داده است که از ویژگی‌ها و توانمندی‌های بانوان است.
 
حجت الاسلام معبودی اذعان داشت: نبض جامعه در دستان پرتوان بانوان و مادران جامعه است. توازن، سعادت و شقاوت ملت ها به وجود زنان آن جامعه بستگی دارد. البته مردان در این سعادت و شقاوت بی تاثیر نیستند ولی وجود زنان را نباید نادیده گرفت. در اختیار گذاشتن تمام دارایی های حضرت خدیجه (س) به پیامبر(ص) و در راه اسلام و جلوگیری از نابودی و تزلزل اسلام و حمایت مادرگونه‌ حضرت زهرا(س) از نبی اکرم(ص) گویای این مطلب است.
 
وی متذکر شد: باید شاکر خداوند باشیم که به عنوان شیعه‌ مسلمان، پیرو ولی فقیه در کشور انقلاب اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و باید از آن مراقبت کنیم. خداوند در قرآن کریم نسبت به زنان پیامبران فرموده است:"شما زنان پیامبران به علت ازدواج با انبیا از دیگران برتر هستید که اگر میخواهید آزادانه مانند سایر زنان زندگی کنید باید با مردانی غیر اینها ازدواج نمایید"
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) گفت: بانوان پاسدار موظفید در راستای عمل به رسالت خود، زن در تراز قرآن را در وجود خود شکل داده و به عنوان الگو معرفی نمایید. به گونه ای که رفتار، کردار و منش شما در میان بسیجیان بیانگر شخصیت شما باشد و بسیجیان ما، شما را به عنوان زن پاسدار در تراز قرآن و اسلام به دیگران معرفی کنند.

وی یادآور شد: بانوی پاسدار قرآنی باید افت های موجود در میان بانوان جامعه را شناسایی و با آن مقابله کند. چشم و هم چشمی یکی از بزرگترین این آفات است و سبب بروز مشکلات عدیده‌‌ی خانوادگی و اجتماعی شده است. از دیگر آسیب ها، به جلوه گری در بیرون از حریم خانواده می‌توان اشاره کرد.
 
 حجت الاسلام معبودی در پایان گفت: بحث فرزندآوری و مشکلات موجود آن مهمترین نگرانی خانواده ها است که باید با مشاوره های صحیح مرتفع شود. به عنوان بانوان پاسدار باید در جهت تحقق انتظارات امام و رهبری تلاش نمایید.

انتهای پیام/۱۰۱۱

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار