مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن:

پرچمداری مبارزه با فساد با تامین مسکن امکان پذیر است/جهش تولید مسکن گام بلندی در جهت حذف حاشیه‌نشینی است

انصاری گفت: اجرای طرح جهش تولید مسکن ضمن فعال‌سازی ۳۰۰ صنعت و ایجاد یک هزار عنوان شغل، گام بلندی در جهت حذف حاشیه‌نشینی و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۴۰۸۱۰۰
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، علیرضا انصاری مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن در جلسه شورای مسکن گفت: قانون جهشت تولید مسکن یک اقدام انقلابی و ارزشمند است و باید از سوی نهادهای اجرایی حمایت شود.

انصاری اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی به خصوص شهرداران نباید مانعی در اجرای این طرح و در مجموع توسعه مسکن مردم ایجاد کنند بلکه باید مردم را به نوسازی، بازسازی و بهسازی منازل مسکونی خود و با منابع مالی شخصی تشویق کنند.

وی ادامه داد: طرح جهش تولید مسکن در استان مرکزی با اجرای هشت هزار و ۱۰۰ واحد مسکن در اراک اقدام ارزشمندی است که باید پیوست‌های فرهنگی و آموزشی از قبیل مسجد، سالن‌های آمفی تئاتر، پارک و مدرسه به خوبی در آن دیده شود.

مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن بیان کرد: امروز اگر فقر و تنگدستی در جامعه ایران اسلامی رواج پیدا کرده به دلیل این است که فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی موجود کشور نادیده گرفته‌شده است و هرزمانی که از نقاط قوت غافل شویم بدون شک این فرصت‌ها به تهدید تبدیل شده و مشکلاتی برای کشور ایجاد می‌کنند.

انصاری افزود: توانایی‌ها و ظرفیت‌های ایران اسلامی بیش از ۱۰ برابر جمعیت کشور است چرا که در مساحتی به میزان کشور ما بیش از ۵۷۰ میلیون نفر در چین زندگی می‌کنند، بنابراین ما آنچنان که باید نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌ها و توانایی‌های کشورمان استفاده کنیم و برای رسیده به توسعه پایدار باید این فرآیند اصلاح شود.

مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن گفت: استان مرکزی یکی از استان‌های پیشرو کشور در حوزه صنعت است و این استان تا سال ۱۴۰۴ باید استان نمونه کشور در توسعه عدالت و فقر زدایی باشد و در صورت همکاری همه جانبه نهادهای اجرایی با پشتیبانی و تدابیر حکیمانه استاندار استان، این مهم دست‌یافتنی است.

وی افزود: استاندار مرکزی یکی از چهره‌های خدوم و انقلابی در سطح ملی هستند که در مسیر امام راحل و مقام معظم رهبری برای اجرای اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی و دولت مردمی سیزدهم تلاش می‌کند و همانطور که از روحیه فروتنی و تواضع برخوردار هستند، افرادی را که از مسیر امام و رهبری و انقلاب اسلامی خارج شوند را کنار می‌گذارند، بنابراین تمامی مسئولان و تصمیم‌گیران استان مرکزی وظیفه دارند در یک مسیر مشخص با همکاری و یکپارچگی در جهت توسعه استان گام بردارند.

انصاری گفت: با اجرای طرح جهش ملی مسکن می‌توان پرچمدار مبارزه با فقر، فساد و بی‌عدالتی بود بنابراین همه باید برای اجرای موفق این طرح تلاش کنند و تمام ظرفیت‌های ممکن را به‌کار بگیرند.

مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن بیان کرد: رئیس جمهوری به جز تبعیت محض از امام راحل، مقام معظم رهبری و اجرای قانون اساسی هیچ حرف جدیدی نمی‌زنند و اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز یکی از آرمان‌های امام راحل بود به طوری که ایشان در سال ۱۳۵۸ به مستمندان قول خانه دار شدن دادند و اکنون که ۴۲ سال از آن تاریخ می‌گذرد ما هنوز نتوانسته‌ایم به خواسته بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی جامه عمل بپوشانیم.

وی ادامه داد: کشور ما در دنیایی از ثروت و توانمندی قرار گرفته و باید از این ظرفیت‌ها در جهت اجرای عدالت در جامعه به خصوص ساخت و واگذاری مسکن به اقشار مختلف جامعه استفاده کرد و استان مرکزی می‌تواند در این مسیر سرآمد دیگر استان‌های کشور باشد.

انصاری گفت: اجرای طرح جهش تولید مسکن ضمن فعال‌سازی ۳۰۰ صنعت و ایجاد یک‌هزار عنوان شغل، گام بلندی در جهت حذف حاشیه‌نشینی و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی کامل مدیریت جهادی است و هر یک از نهادهای اجرایی استان مرکزی باید تا سال ۱۴۱۰ چشم‌‍ اندازی حکیمانه برای خود در نظر گرفته و با مدیریت جهادی و کارآمد برای تحقق آن تلاش کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات