پیشوا سیاه پوش شد

در آستانه شهادت امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان پیشوا سیاه پوش شد.
کد خبر: ۹۴۰۸۰۵۹
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، در آستانه شهادت حضرت جعفر بن موسی (ع) برادر تنی امام رضا ع، مردم و نهادهای مرتبط دیار ۱۵خرداد در آیینی سنتی با سیاه‌پوش کردن خیابان‌ها و برافراشتن پرچم‌های عزا بویژه در صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) و دیگر مناطق این شهرستان آماده برگزاری مراسم شهادت این امامزاده واجب التعظیم (ع) شدند.

همه ساله، هم زمان با ایام شهادت امامزاده جعفر (ع)، عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت از روستاها و شهرستان‌های اطراف با حضور در صحن مطهر این امامزاده، با برگزاری مراسم عزاداری نسبت به ایشان ادای احترام می‌کنند.

بر اساس این گزارش، ۱۵ جمادی الثانی مصادف با ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰ سالروز شهادت امامزاده جعفر (ع) است.

معاون فرهنگی آستان مقدس امامزاده جعفر بن موسی الکاظم (ع) پیشوا نیز درباره برنامه های مناسبتی گفت: با عنایت به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی و وجود امامزاده واجب التعظیم امامزاده جعفر بن موسی الکاظم، اساسا پیشوا مرکز شهادت است، پایگاه شهادت نیکان و برگزیدگان و برجسته‌ترین چهره شهید همین بزرگوار است که این صحن و سرا بنام او است.

وی با اشاره به ۲۵ جمادی الثانی، سالروز شهادت امام زاده جعفر، افزود: در ایام شهادت امامزاده جعفر بن موسی الکاظم برنامه‌های مختلفی از جمله مراسم عزاداری با حضور سخنران و مداح کشوری در شب شهادت حضرت، دسته روی مردم از مناطق مختلف شهر به سوی امامزاده جعفر در روز شهادت و شب شعر شقیق که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد و در شب شام غریبان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی امامزاده جعفر پیشوا با اشاره به فعالیت فرهنگی خادمان این آستان گفت: خادمان افتخاری آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) با عنوان سفیران فرهنگی آستان امامزاده جعفر پیشوا، با حضور در مساجد، هیأت‌های مذهبی و … نسبت به آشنایی هر چه بیشتر مردم با این آستان واجب التعظیم قدم بر می‌دارند.

حیدری افزود: با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی جنوب شرق استان تهران بیش از ۱۵۰ عکاس با حضور در امامزاده جعفر ضمن ثبت تصاویر مختلف از گنبد و بارگاه حضرت، لحظات تاریخی را ثبت خواهند کردند.

وی گفت: برای شناخت و ترویج هر چه بیشتر روحیه شناخت این حضرت، مسابقات ساخت کلیپ، دلنوشته و نقاشی با همکاری اداره آموزش و پرورش پیشوا در سطح شهرستان و با حضور حداکثری دانش آموزان برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات