رییس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر:

افزایش ۱۰۰ درصدی اعضای کتابخانه های کاشمر و کوهسرخ

فیض عارفی از افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی اعضای کتابخانه های کاشمر و کوهسرخ با کاهش محدودیت های کرونایی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۷۳۰۹
|
۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان رضوی، محمد فیض عارفی رییس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا و در نتیجه تعطیلی و یا کاهش ساعت کاری کتابخانه های عمومی باعث ریزش اعضای کتابخانه های عمومی شده بود. به گونه ای که به عنوان مثال در کاشمر و کوهسرخ تعداد اعضای کتابخانه های عمومی به یک سوم پیش از شیوع بیماری کرونا کاهش یافته بود.

تعطیلی و کاهش ساعت کاری کتابخانه ها در ماه های گذشته و عدم مراجعه اعضا برای تمدید عضویت نیز عامل اصلی کاهش اعضا بود.

وی افزود: خوشبختانه با کاهش محدودیت های کرونایی و آغاز فعالیت مستمر کتابخانه های عمومی از ۲۶ شهریور شاهد افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی اعضای کتابخانه ها هستیم. به گونه ای که هم اکنون در ۹ کتابخانه نهادی شهرستان های کاشمر و کوهسرخ ۵ هزار و ۲۳۲ نفر عضو هستند. پس از بازگشایی کامل کتابخانه ها، کتابداران با تلاش زیاد و با ایجاد ارتباط با اعضایی که برای تمدید عضویت خود مراجعه نکرده بودند و همچنین با افزایش اطلاع رسانی، زمینه لازم را برای افزایش مجدد اعضای کتابخانه ها فراهم کردند.

فیض عارفی خاطرنشان کرد: همچنین کتابداران با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی به مناسبت های مختلف و کلاس های آموزشی متنوع، زمینه را برای حضور و ارتباط بیشتر مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان با کتابخانه ها فراهم که همین موضوع نیز نقش به سزایی در افزایش تعداد اعضای کتابخانه ها داشته است.
وی در پایان افزود:از ابتدای سال جاری تا ۲۰ دی ماه نیز در مجموع ۳۷ هزار و ۶۸۵ نسخه کتاب در کتابخانه های نهادی کاشمر و کوهسرخ توسط اعضا به امانت گرفته شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار