مدیر مرکز رشد و واحدهای فناور واحد یادگار امام‌خمینی (ره):

اخذ تاییدیه آزمایشی نانو مقیاس توسط واحد فناور دانشگاه آزاد یادگار امام‌خمینی (ره)

دکتر امین آزادی عضو هیات علمی گروه کشاورزی واحد یادگار امام خمینی (ره) از اخذ تاییدیه آزمایشی نانومقیاس توسط واحد فناور یاور نانو زیست مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۶۹۳۸
|
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی واحد؛ دکتر آزادی مدیر مرکز رشد و واحدهای فناور گفت: هسته فن آور "باتیس نانوزیست" مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره)  بوده و با هدف تولید وتجاری  سازی ترکیب های نانوزیستی با قابلیت استفاده در صنایع مختلف، کار خود را در سال 1397 آغاز نمود.

استادیار گروه کشاورزی واحد یادگار امام خمینی (ره) عنوان کرد: اولین محصول تولیدی این هسته "اسپری آبگریز کننده سطوح" بوده است که این هسته موفق به تولید "سل شفاف خود تمیزکننده آبگریز بر پایه تیتانیا" شد و در سال 1398 به واحد فناور ارتقاء یافت.

دکتر آزادی با اشاره به این مطلب که این واحد فناور در سال 1399 موفق به ثبت اختراع "سل شفاف خود تمیز کننده بر پایه تیتانیا" و اخذ تائیدیه علمی آن توسط سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران شد افزود:  پس از ثبت شرکت در سال 1399، نام این واحد فناور به "یاور نانوزیست" تغییر یافت.

عضو هیات علمی واحد یادگاد امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد:"سل شفاف خود تمیزکننده آبگریز بر پایه تیتانیا" حاصل بیش از 14 سال کار مداوم است که در چهار سال اخیر حضور در مرکز رشد، تغییرات اساسی در ساخت آن به شکل نمونه آزمایشگاهی و سپس تولید نیمه صنعتی صورت گرفته و در حال حاضر تحت عنوان سل ایجاد کننده پوشش فوتوکاتالیستی حاوی نانو ذرات موفق به اخذ تایید آزمایشی نانومقیاس از "معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو" شده است.

وی گفت: این محصول برای اولین بار به روشي نو ساخته شده و دارای هر دو ویژگی آبگریزی و خود تمیزکنندگی است. در سنتز فوق، سل شفاف و بلورینی از تیتانیا سنتز می شود که می تواند بر سطوح مختلف مانند شیشه، سرامیک، آجر و سنگ اسپری شود و فیلمی شفاف بر روی سطوح تشکیل گردد. فعالیت فوتوکاتالیزوری فیلم شفاف باعث تجزیه و حذف آلاینده های آلی از سطح پوشش داده شده می شود و با خاصیت آبگریزی، آب از سطح جاری و مانع از ایجاد لک‌های سطحی ناشی از رطوبت می گردد.

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار