سفیر بولیوی در تهران:

اتاق مشترک بازرگانی ایران و بولیوی به زودی فعال می‌شود

تاق مشترک بازرگانی ایران و بولیوی تا ۲ ماه آتی فعال می‌شود که می‌توان با توسعه روابط اقتصادی، تفاهمنامه‌های کلانی منعقد کرد.
کد خبر: ۹۴۰۶۹۲۴
|
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی،رومینا گوادالوپه پرز راموس" عصر سه‌شنبه در نشست با استاندار مرکزی افزود: پتانسیل و ظرفیت‌های مناسبی میان ایران و بولیوی وجود دارد که نیاز است مناسبات تجاری و اقتصادی این ۲ کشور تقویت شود.

سفیر بولیوی در تهران بیان کرد: ایران در حوزه دانش و تکنولوژی فعال است و ما نیاز داریم از این ظرفیت در کشور بولیوی بیشترین بهره‌گیری را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: می‌توان در زمینه محصولات کشاورزی و معدنی با جمهوری اسلامی ایران تعامل و همکاری داشته باشیم و این تولیدات را به ایران صادر کنیم.

سفیر کشور بولیوی، استان مرکزی را قطب صنعتی کشور عنوان کرد و گفت: کشور بولیوی به شکل ایالت است و دارای ۹ ایالت است و شهر سانتی بانیا کشور بولیوی شباهت‌های زیادی به ویژه در حوزه گردشگری و سابقه زیاد تمدنی با اراک دارد که می‌توان میان این ۲ شهر خواهر خواندگی داشته باشیم.

سفیر بولیوی در تهران ادامه داد: کشور بولیوی همواره حمایت خود را در عرصه بین الملل از ایران داشته و تمام قد پشت ایران ایستاده است و می توان گفت علاوه بر ایجاد روابط عمیق سیاسی با این کشور می‌توان روابط اقتصادی را گسترش داد.

وی تصریح کرد: ۴۰ تفاهم‌نامه مشترک میان این ۲ کشور از سال‌های گذشته منعقد شده که اکنون در حال به روز رسانی است که این تفاهمنامه‌های اقتصادی مهم در حوزه نفت، کشاورزی و معدن است.

راموس تصریح کرد: بر این امر واقف هستیم که با وجود تحریم‌های ظالمانه نمی‌توانیم به شکل ساده روابط اقتصادی با ایران داشته باشیم اما در راستای تبادل کالا و خدمات به طور حتم می‌توانیم مشکلات را رفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون اراده کافی برای بهبود روابط میان ۲ کشور وجود دارد و می‌توان با شناسایی ظرفیت ها گام های موثرتری در راستای گسترش مبادلات تجاری و همچنین گردشگری برداریم.

ارسال نظرات