نماینده ولی فقیه در مازندران:

خواسته رهبر معظم انقلاب درباره راه اندازی اینترنت ملی هنوز محقق نشده است

ساری- آیت الله محمدی لائینی گفت: باید اینترنت ملی داشته باشیم و این خواست مقام معظم رهبری بوده، اما هنوز محقق نشده است.
کد خبر: ۹۴۰۶۸۵۷
|
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰

خواسنه رهبر معظم انقلاب درباره راه اندازی اینترنت ملی هنوز محقق نشده است

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، به مناسبت ۲۱ دی سالروز تاسیس سازمان بسیج رسانه و همزمان با سالروز شهادت غلامرضا رهبر خبرنگار صداوسیما در عملیات کربلای ۵، اعضای بسیج رسانه مازندران پیش از ظهر امروز با آیت الله لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران دیدار کردند.

آیت الله محمدی لائینی د راین دیدار با بیان اینکه ما انسان‌ها نیاز به پیام رسانی داریم، گفت: پیام رسانی هدف نیست بلکه وسیله و مقدمه‌ای برای اطلاعات بیشتر از واقعیت‌ها برای انتخاب بهتر و درست است.

نماینده، ولی فقیه در مازندران باتاکید بر اینکه  قدرت تحلیل مسائل و بصیرت انسان‌ها باید تقویت شود، افزود: برای تحلیل درست باید اطلاعات بیشتری داشته باشیم و رسانه یکی از مهمترین ابزار‌ها برای کسب اطلاعات است.

آیت الله محمدی لایینی در ادامه با تصریح بر اینکه رسانه باید زیبایی‌ها و زشتی‌ها را اطلاع رسانی کند تا نقاط ضعف مرتفع و نقاط مثبت تقویت شود، خاطرنشان کرد:متاسفانه رسانه در سلطه یک مافیای جهانی قرار دارد و خبرگزاری‌های مهم را در اختیار گرفتند و منابع اصلی را مدیریت می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه اضافه کرد: سرور‌های اینترنتی در اختیار نظام سلطه قرار دارد و به نحو نادرستی اطلاعاتی که خودشان قبول ندارند را حذف و در اطلاع رسانی به مردم سیاه نمایی می‌کنند؛ در همین سالگرد سردار دل‌ها به خوبی کارشکنی استکبار را مشاهده کردیم.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه باید اینترنت ملی داشته باشیم و این خواست مقام معظم رهبری بوده، اما هنوز محقق نشده است، افزود: فعالان رسانه‌ای باید در مواجه با این کارشکنی‌های استکبار تولید محتوا داشته باشند.

نماینده، ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که ما برای مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام و انقلاب باید با پیوست رسانه‌ای فعالیت کنیم، اضافه کرد: رسانه باید در راستای جلب اعتماد مردم کشور و دنیا فعالیت کند؛ استکبار با پیشرفت تکنولوژی در حوزه رسانه درصدد دروغ افکنی و سانسور اخبار است و بسیج رسانه اجازه ندهند رسانه‌های معاند با دروغ‌پراکنی بر افکار مردم مدیریت کند.

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: اگر به نخبگان میدان دهیم می‌توانیم در جنگ رسانه‌ای هم پیروز میدان باشیم؛ باور نخبگان از مهمترین رموز موفقیت است.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با تصریح بر اینکه بسیج باید تمامی اصحاب رسانه را جامعه هدف و مخاطب خود بداند، یادآور شد:  بسیج رسانه باید در صدد رشد فضایل اخلاقی در حوزه خبر و رسانه باشد.

خطیب جمعه ساری در ادامه به بای‌ها ونباید‌های رسانه‌ای هم اشاره کرد و گفت: گاهی برخی واقعیت‌ها باید محرمانه بماند؛ شفاف سازی مهم است، اما برخی از موارد اسرار داخلی کشور است و نباید اطلاع رسانی شود، تحقق این مهم نیازمند بلوغ فکری است.

آیت الله محمدی لائینی در پایان سخنان خود با بیان اینکه رسانه‌ها نباید اهل سرک کشیدن باشند، خاطرنشان کرد: شفاف سازی اطلاعات محرمانه پیامد‌های نادرستی را همراه دارد. منافع ملی را فدای مصالح و منافع صنفی نکنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها