خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین؛

حضور در عرصه نبرد فرهنگی همانند نبرد سردار سلیمانی در جبهه مقاومت است

آیت اله عابدینی گفت: حضور در عرصه نبرد فرهنگی همانند نبرد سردار در عرصه جبهه مقاومت است. حاج قاسم سلیمانی قهرمان جذب دلها بود. در بیان امر به معروف و نهی از منکر باید مراقب کرامت انسانی باشیم. باید راه جوانمردی و عدالت را رعایت کنیم.
کد خبر: ۹۴۰۶۲۴۹
|
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، ظهر امروز مدیران و مسوولان رسانه و اعضای شورای بسیج رسانه استان قزوین به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس سازمان بسیج رسانه و شهادت شهید محمدرضا رهبر، با آیت اله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دیدار و گفتگو کردند.

آیت اله عابدینی در این دیدار ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سردار سلیمانی با اشاره به درگذشت برادر شهید رجایی عنوان کرد: با توجه به شخصیت و تلاش و خدمات وی، جا دارد که در استان برای آن مرحوم مراسم در شأنی برگزار شود و رسانه های استان نیز به تبیین شخصیت و خدمات پس بپردازند.

وی گفت: خداوند ما را برای یک ماموریت و دوره و مشارکت در یک برنامه ملکوتی به این دنیا آورده و از این دنیا می برد. اصل شغل ما مشاغل دنیایی نیست بلکه اصل شغل ما برای عبادت کردن است. هر کس به نوعی بندگی می کند. عبادت یک فرد در عرصه رسانه، یک فرد در عرصه کشاورزی و عبادت یک فرد، همچون حاج قاسم در عرصه جهاد و خدمت است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه طبق فرمایش خداوند، انجام درست عبادت موجب افزایش رزق می شود اظهار کرد: مفهوم مال و رزق با هم یکی نیست. هیچ مالی آرامش نمی آورد اما رزق برکت دارد پس عمرمان را سرگرم اموری نکنیم که فرصت عبادت را از ما بگیرد و لازم است تا برای اینکه عبادت رزق ما شود، حساب ویژه ای با خداوند ایجاد نماییم.

آیت اله عابدینی عنوان کرد: برای اینکه رزق معنوی داشته باشیم باید همچون حاج قاسم اهل عبادت باشیم که اهل عبادت بودن همه امور ما را معنادار می کند و در همین راستا خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی باید مراقب اخباری که منتشر می کنند باشند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: روحیات انسان گاهی وی را به غفلت فرو می برد در حالی که در مقام ذکر است. رسانه ها باید روی خصلت های حاج قاسم بیشتر تمرکز کرده و محتوای بیشتری برای ایجاد الگوهای رفتاری تهیه کنند چرا که خصایل اخلاقی در وجود حاج قاسم نهادینه شده بود.

وی افزود: حاج قاسم شخصیتی برجسته است که یمن و لبنان را به قدرت منطقه تبدیل کرد، غزه را نجات داد، بصره را نجات داد، در افغانستان زیرساخت هایی ایجاد کرد که تاثیرات آن به مرور زمان ایجاد می شود و در مقایسه اعمال خود با شهید سلیمانی باید ببینیم ما در طول عمر خود چه کردیم و چه خدمات ماندگاری را به جامعه و بشریت ارائه کردیم.

آیت اله عابدینی عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی طبق فرموده خداوند در قرآن در بیان خصوصیات مومنین، جزو وفاداران به عهد خود بود. تقوا و صداقت، در شهید سلیمانی عملا نمایان بود. وی جوانمرد بود و در تمام امور خود صداقت داشت و مسلمان و غیرمسلمان را تحت تاثیر رفتار خود قرار داد و ما با داشتن چنین الگوهای عملی باید بتوانیم فضایی برای ترویج اخلاقیات ایجاد نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه حاج قاسم آورده های اخلاقی بزرگی برای ما داشته که برگرفته از مکتب امیرالمومنین و ائمه اطهار است بیان کرد: ورود به اسلام درب هایی دارد که یکی از آنها باب کرامت انسانی است و این کار رسانه است که این باب ها را به جامعه بشناساند. اگر رسانه ها نبودند امروز جریان عاشورا و اتفاقات تاریخ مغفول مانده بود و این کار رسانه ای را در گذشته های دور رسانه ها و رسانه ای های پیشین انجام داده اند.

وی ادامه داد: باید منادی خیر باشیم، اگر ضربه می خوردیم به این دلیل است که ساماند دهی نشده ایم. به فرموده قرآن شما باید پیرو امام امت باشید. همچنین باید اهل امر به معروف و نهی از منکر باشید. حضور در عرصه نبرد فرهنگی همانند نبرد سردار در عرصه جبهه مقاومت است. حاج قاسم سلیمانی قهرمان جذب دلها بود. در بیان امر به معروف و نهی از منکر باید مراقب کرامت انسانی باشیم. باید راه جوانمردی و عدالت را رعایت کنیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: نسبت به مسوولان باید تذکر دهیم و این سیره ای است که رهبر انقلاب به ما آموختند. متاسفانه به قرآن در بسیاری از جاها عمل نکردیم. شهید سلیمانی اهل هیچ‌ جناحی نبود و ما خیر را از شهدای بزرگوار دیدیم. ما اگر به شیوه مسلمانی عمل نماییم بی شک مشکلات جامعه حل خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار